Nagyon jól kijelöli az irányt a 2 perces videó, amit mutattak: ez nem egy hagyományos telefontükrözés lesz, hanem mélyen beépül az autó rendszerébe, így aztán sebességet, hatótávot és menetinfókat is látni az Apple szoftverkörnyezetében, ami nem csak a központi kijelzőbe, de a műszeregységbe is beépül.
Lehet váltogatni az órák stílusa között, nagyon pofás megjelenésekkel variálható a navigáció és a menü megjelenése, megfelelő hardveres háttér esetén pedig az utasnak is megjelenhetnek adatok. A HomeKit segítségével az autó kijelzőjéről könnyedén nyithatod a garázskaput is, a widgetek segítségével pedig elég alaposan beállíthatod, miket szeretnél gyorsan kezelni a kijelzőkön.
Az Apple hivatalosan dolgozik a saját önvezető autóján, ami alapjaiban biztos a most megvillantott kezelőfelületre épít majd, de amíg erre várunk, addig elég sok autóban találkozhatunk majd az alaposan átgondolt CarPlay rendszerrel. Autógyártói szinten a Ford, Audi, Jaguar-Land Rover, Nissan-Infiniti, Volvo, Polestar, Mercedes, Honda és Renault márkaneveket említette az Apple, az alapjaitól CarPlay-re kitalált modellek 2023 vége előtt nem fognak érkezni, addig nyilván autónként eltérő lesz, hogy mennyire mélyen tud beépülni a friss CarPlay az autó rendszerébe.
Apple announces next generation of CarPlay with widgets, climate control, and a customizable instrument cluster at #WWDC22 pic.twitter.com/iPEE2VV4tr
— The Verge (@verge) June 6, 2022
Az Apple WWDC fejlesztői konferenciáján az új, M2-es MacBook család és a friss operációs rendszerek vitték el a reflektorfényt, autós szempontból viszont nyilván a CarPlay volt a legfontosabb.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!