Vélemény

Unom a Formula-1-et

2009.07.28. 23:56

Az egész világot meghipnotizálták. Csak ülünk a tévé előtt vasárnaponként, és bámuljuk ezt a hosszú és vontatott műsort, ráadásul Magyarországon még a közvetítés is borzalmas.

A sportág talán legrafináltabb húzása, hogy pont a vasárnapi ebéd után kezdődik a Formula-1-es futam. A vér az agyból a gyomorba szalad, üresen hagyva ezt a bizarr, dióbélszerű hústömeget, mellyel gondolkodni szoktunk, de nem ebéd után. Ilyenkor inkább alszunk egy nagyot, vagy ha mégsem, csak bambulunk bután, tulajdonképpen majdnem mindegy, mi történik velünk, amíg nem kell mozgósítani az energiáinkat.

Így tehát a család hímnemű fele az ebéd utáni pakolás és mosogatás alól könnyedén kihúzza magát, hiszen kezdődik a világ legrangosabb autóversenye, a Formula-1. A legfelkészültebb pilóták csapnak össze egymással a világ leggyorsabb és legdrágább autóinak volánja mögött, gyönyörű nők és végtelenül gazdag üzletemberek, hírességek drukkolnak nekik. Aranyból van a kerítés, a többi mézeskalács.

A verseny azonban még nem kezdődik el. A pilóták és a csapatok a rajtrácson készülődnek, mindenki a rajtra koncentrál. De mit látok, Szujó Zoltán is ott téblábol közöttük. Dolgozik, mint mindenki más. Annyi csak a különbség, hogy míg mindenki azért küzd, hogy a csapata a versenyben minél jobban teljesítsen, addig Zoli riportot készít, vagyis zavarja őket ebben. Megállít egy csapatfőnököt, egy-egy pilótát, és triviális dolgokat kérdez.

Félreértés ne essék, Szujó Zoltánnal az ég adta világon semmi bajom nincs. Szegény a szívét-lelkét kiteszi, hogy szórakoztassa a közönségét. A gond azzal van, aki kitalálta ezt az interjúvolósdit. Az a probléma, hogy a csapatfőnökök, pilóták ilyenkor érthető módon már elég feszültek, és vagy még van dolguk, vagy ha már nincs, akkor is a versenyre koncentrálnak minden idegszálukkal.

Ki nagy ívben, ki diplomatikusabban, de igazából mindenki szarik az RTL Klub riporterére. Modoros, értelmetlen kérdésekre modoros, értelmetlen válaszokat adnak, mi meg nézzük a semmit. Ha már végképp nincs kit faggatni, szegény Zoli elmondja, hogy ez vagy az éppen most száll be a kocsijába. Köszönjük.

Nem a koncepcióval van a baj. Nagyobb, gazdagabb országokban, nagyobb, gazdagabb csatornáknak van lehetőségük arra, hogy volt Formula-1-es pilótákat szerződtessenek szakkommentátornak. Példának okáért vegyük mondjuk Damon Hillt vagy a kakiló Kimivel interjút készítő Martin Brundle-t.

Ha egy ex-F1-es pilóta, akit ismernek, tisztelnek és tudják róla, pontosan ért mindent, ami a pályán és a pálya körül zajlik, szóval ha egy ilyen ember megy oda hozzájuk, akkor arra számítanak, hogy értelmes kérdést tesz fel nekik, és megpróbálnak normálisan válaszolni, már csak a régi idők emléke miatt is. Szujó Zoltán és az RTL Klub azonban szemmel láthatóan nem villanyoz fel senkit, így az interjú alatt, bármilyen semmit mondanak is éppen, a szemükben csak azt látjuk: hagyjál már békén!

Miután Szujó és az interjúalanyok szenvedései véget érnek, lassan letisztul a rajtrács, majd a pilóták elindulnak a felvezető körre. Hamarosan, ha szerencsénk van, jönnek azok a pillanatok, amiért érdemes volt leülni a tévé elé. A rajt általában érdekes, ha húszan akarnak elfordulni egy kanyarban egy időben, mindig történik valami. Ha más nem, legalább Palik László ordít, ahogy a torkán kifér. A Hungaroring különleges helyszín, Palikot ilyenkor elszólítják egyéb kötelezettségei, így nem kommentálhatja az eseményeket – sokak örömére.

Bevezetném a nyájas olvasót egy kisebb családi vitánkba, mely évek óta zajlik. 69 éves édesapám nagyon szereti Palik Lászlót. Nem ért az autósporthoz, nem látja át a pályán a szituációkat, de lelkesen drukkol és rajong hosszú évtizedek óta. Van azonban egy apró probléma apuci kedvenc sportjával, nevezetesen, hogy unalmas. A rajt után az esetek 90 százalékában nem történik már semmi izgalmas, nincs előzgetés, nincs lökdösődés, nincs igazi küzdelem, csak a mérnökök számolgatnak veszettül, hogy a pilótájuk mikor spóroljon a benzinnel, gumival, mikor jöjjön ki a bokszba, satöbbi.

Bevallom, Laci ezt a részét zseniálisan oldja meg. Látványosan izgul, kiabál, elméleteket állít fel és rombol le, porig alázza Czollner Gyulát, bármi áron cirkusszá varázsolja még a legunalmasabb futamot is, hogy a hozzá nem értő, de érdeklődő néző ne csak a monoton körözgetést bámulja, de történjen is vele valami. Édesapám ezért szereti Palikot, mert élvezhetővé teszi az egyébként hosszú és eseménytelen futamokat. És akkor azt is elmondanám, miért nem szeretem én.

Az oldalról ajánljuk

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

35 perce
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

április 17., 06:03
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
  • Hírek

USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit

Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.

április 16., 06:05
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
  • Hírek

Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak

Nem a benzines autók hangját imitálnák.

április 16., 06:10
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
  • Hírek

100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak

Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.

április 16., 07:55
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

április 16., 17:44
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
300 lóerős belépő az M világba
  • Tesztek

300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive

A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.

április 16., 10:58
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
  • Hírek

Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban

Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

április 16., 13:17
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
  • Hírek

Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától

Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.

április 16., 12:09
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
  • Hírek

Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt

Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.

április 16., 16:46
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
  • Hírek

Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri

A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

április 16., 10:33
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
  • Hírek

Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban

A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.

április 16., 14:57
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.

április 16., 10:41
Get Lost Lotus Elise
  • Hírek

Get Lost Lotus Elise

április 16., 15:16
Autók, amikben felnőttünk III.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III.

április 16., 11:46