Másodhegedűsök komédiája

2011.11.13. 16:34 Módosítva: 2011.11.13. 18:54

Az idei Abu Dhabi Nagydíj nem okozott adrenalin-túltengést a Forma-1-et kedvelőknek, hiszen a futamnál még az is izgalmasabb volt, amikor Vágási Feri megvette az internetet.

Sebaj, ettől függetlenül ez is megvolt, a szezon utolsó előtti versenye leginkább arról lesz emlékezetes, hogy Vettel idén először volt kénytelen technikai hiba miatt feladni a futamot. Bár tény, ebben sem lehetünk teljesen biztosak, hiszen nem tudni, hogy nem az idei világbajnok hibája volt-e az, hogy rögtön a rajt után telibe fordult a magas és éles peremű kerékvetőn. Bár idegeskedett egy kicsit, azért csak megbékélt azzal, hogy a szponzoroknak elég lesz egy világbajnoki cím, nem kell mellé egy plusz futamgyőzelem.

A RedBull zászlaját egyedül Mark Webber emelhette volna magasra, nyomta is maga előtt Buttont egy darabig, de a csapat egy elhibázott kerékcserével végleg hazavágta az ausztrál addig sem túl jó versenyét.

Úgy tűnik, Lewis Hamilton képes összeszedetten, precízen és gyorsan menni. Ha nincsenek körülötte zavaró tényezők, mint pl. Felipe Massa, akkor össze sem akad senkivel. Szép győzelem volt tőle, kellett már neki, mint egy falat kenyér, hiszen utóbbi időben népszerűsége erősen megcsappant, csapattársa, Jenson Button került az előtérbe.

A verseny első felét Webber elrontott kerékcseréje, Vettel kiesése mellett a Buemi-di Resta párharc tette még érdekessé, di Resta remek versenyt futott és bár Buemi később kiesett, azért az adott percekben nem maradt semmivel sem adósa a gyorsabb di Restának. A két DRS-zóna remekül működött.

A McLaren gyors volt, Hamilton szépen-lassan szakította le magáról Alonsót (közben megfutotta az ezredik, első pozícióban eltöltött körét), aki már a jövő évi első légterelővel is képes volt konstans tempót tartani, helyenként még hozott is pár tizedet Hamiltonon, de érdemben közelebb kerülni nem tudott. Egyedüli esélye az volt, hogy a kerékcsere után elé jön vissza, de hiába futott jó köröket és gyűjtött össze elég időt: a sok lekörözött versenyző és Hamilton tempója nem adtak neki esélyt. Ennek ellenére csak dicsérni lehet Alonsót, hiszen betonbiztosan hozta a második helyet úgy, hogy Jenson Buttont maga mögött tartotta. (Bár tény, hogy Button végig szenvedett a KERS működésével.)

Webber a kerékcsere után kemény tempót diktált, utol is érte Felipe Massát, pár körön belül belehajtotta a hibába és megelőzte de a brazil szerencséjére elmérte a féktávot, így Massa vissza tudta előzni. A végén azonban Webber örült, hiszen a lágy keverékű abroncsokon össze tudott autózni annyi előnyt, hogy Massát maga mögött tartsa. A kicsit anyátlanul tengődő brazil hibája is kellett ehhez, a kritikus pillanatban megpördült, így Webber lett a negyedik.

Ha a verseny elején szimpatikus is volt a másodhegedűsök harca, ahogy eljött a lekörözések ideje, úgy üvölthettünk a tévére. Nem tudni, ki volt a díler a Williams-csapatnál, de vagy Frank Williams osztott ki egy marék bogyót, vagy Maldonado kapott egy friss szállítmány kokalevelet, és egy másik dimenzióban állt rajthoz. Valami nagyon nem volt rendben a venezuelai pilótával. Amatőr hibát vétett, amikor kék zászló alatt pozícióharcba keveredett Algersuarival ahelyett, hogy elengedte volna a sokkal gyorsabb Massát és Webbert.

Szép dolog a verseny, de nem kicsit volt veszélyes, amit csináltak, hiszen kiszámíthatatlanul viselkedtek, ami alkalomadtán életveszélyes is lehet a mögöttük jövő gyorsabb pilóták számára.

Nem csak szakkomentátorunk, hanem maga Jenson Button sem volt biztos abban, hogy el kell-e engednie Mark Webbert, aki ekkor a lágy abroncsokon már előnyt gyűjtött Massához. A McLaren-csapat weboldalán, az élő rádiós kommunikációban is feltűnt az "Are we sure Webber is going to stop again?" - mondat (Biztosak vagyunk abban, hogy Webber még ki fog menni?).

Miután megnyugtatták, nem is nagyon állt Webber útjába, csupán vigyázott, hogy az ausztrál már hozzá képest ne tudjon elég előnyt gyűjteni.

Aztán jött a már említett Massa-féle kicsúszás, aki így ötödikként ért célba, mögötte az egyre stabilabb és jó formát mutató Mercedesesek, Rosberg és Schumacher, majd a két kicsi, ám annál gyorsabb Force India Mercedes (Sutil, di Resta) végül Kobayashi, aki megint értékes pontokat szerzett.

Két hét múlva Brazil Nagydíj, a szezon utolsó versenye. Ha Vettel ennyire motivált, a McLarenek pedig ilyen gyorsak, akkor akár szép kis tűzijáték is lehet belőle.