Lassan gyűlik össze bennem a feszültség. Próbálok megértő lenni, nyilván a kukás élete sem fenékig tejfel. Hajnali kelés, birkózás a munkába induló, türelmetlenkedő autósokkal, lassú araszolás órákon keresztül. Nyilván az ő fizetésükből sem jut Kanári-szigeteki nyaralásra, és csak a mi mocskunkat szedik össze minden nap.
Azt sem vettem fel igazán, hogy letörték a kukánk fedelét, végül is mindenki hibázhat. Azt sem, amikor változatos helyeken állták el az utamat, épp mikor a legjobban siettem volna. Belátom, hogy szükség van erre is, és bár járhatnának korábban, szervezhetnék úgy, hogy ne zavarjanak senkit. Ez egy ideje már nem sikerül, de hát Magyarországon élek, nem lepődöm meg az ilyesmin, inkább örülök, hogy ez a közmű nagyjából működik még.
Ma reggel azonban betelt a pohár. A szorgos szemétszállító sem lehet akkor úr, hogy veszélyben érezzem magam miatta. Háromtengelyes, buszajtós Mercedes csoda a 2x2 sávos Hunyadi János úton, reggel kilenc után tíz perccel a belső sávban, falanxban a busszal, padlógázzal repeszt. A tempó nem nagy – úgy 65 km/h, 70-es táblánál (nagy teherjármű nem is mehetne ennyivel városban, de ezúttal nem ez a lényeg) – de a megrakva ki tudja hány tonnás szemétszállító már ennél a sebességnél is kígyózik, billeg és bólogat az egyenesben, mintha épp le akarna esni az útról. Határon autózás van, ez nem is kérdés, nagy sietség. Előznék a vén Forddal, nekem is dolgom van, de nem adódik lehetőség, mire lenne annyi hely, hogy elférjek, jön a kanyar, kukásunk pedig szinte állóra fékezve tűri be a nagy vasat, csak hogy aztán nagy gázzal lendüljön be újra. Itt! Úgysem! Jössz! Át! – hallom Szürke Gandalf szavait a fejemben.
Még néhány sarok, és valahogy beférek a fizika törvényeivel küzdő soktonnás dög elé. Vége is lehetne, de nem: kukasofőrünk reflektorral közeledik a tükörben teljes lendülettel, előttem meg pirosra vált a lámpa. Lefostam a bokámat, de mégsem hajtok bele a kanyarodó autókba. A hülye játszma a Lágymányosi hídig – tudom, nem ez a neve, de a hivatalos most nem jut eszembe – folytatódik. Ott valahogy leszakad a kartács. Én meg nem értem. Mi volt ilyen sürgős neki? Nem értem. Sehogy sem.
Persze hogy nem ez az első alkalom. Amikor először ültem robogóra évekkel ezelőtt, szintén a kukásokkal akadt a legtöbb gondom: legalább heti egyszer előfordult, hogy öt centire az öreg Yamaha Why mögött tolakodtak, hogy egy kilométer után megelőzzenek, a robogóra szépen ráhúzva a rinocéroszt. Akkor is elkelt volna a pelenkacsere, minden alkalommal. Azt mondtam, persze, a robogó lassú, alig megy hatvanat, ha kicsavarom a lelkét – de az már akkor is feltűnt, hogy se a kamion, se a BKV busz sofőrje nem próbál eltiporni, csak a kukás. Nyilván van rá valami ésszerű magyarázat azon kívül, hogy a kukásautó-sofőr mind vadállat. Csak azt nem tudom, mi.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
