Így vezetnek az olvasók?

2015.09.23. 13:49

Ahogy várható volt, rengeteg embernek nem ment át az Így vezettek ti című, néhány hete megjelent cikkem lényege, de nem is vártunk mást, és sok olvasónak is feltűnt ugyanez. Összeszedtem a legérdekesebb félreértéseket és néhány olvasói kommentárt, hogy lássák, nekem sem könnyű.

„Atyaisten, hogy ennyi Totalcar-olvasónak ne jöjjön át a cikk mondanivalója!”

Az Így vezettek ti című, autópályás közlekedésről szóló cikkem sok embernél kiverte a biztosítékot, sokan kifogásolták a stílusát. Elárulom, hogy direkt írtam így meg, szándékosan provokáltalak, mert így eljut az agyadig a lényeg, átüti a leszarom küszöböt, ha udvariasan fogalmazom meg, akkor nem.

Ugyanúgy, ahogy az sem jut el az agyadig, hogy takarodnod kell a külső sávba. Egyes kommentelők szerint voltam Rezesova, büdös paraszt, gyökér, szarházi, büdös bunkó, minden. Nekik külön köszönöm a becsmérlő szavakat, jól szórakoztam rajtuk. Rengeteg e-mailt kaptam az olyan  „gyorshajtóktól”, mint én. Ők azt írták, „Isten vagy ”,  „végre valaki leírta”,  „minden szavad igaz, Aranyszájú Szent István” .

Állati nyugodt pali vagyok, nagyon ritkán idegeskesem, állandóan vigyorgok. Persze engem is fel lehet bosszantani, de ahhoz kevés a közlekedés. Tempósan vezetek, de nem állat módon, nem állok senkinek a fenekébe két méterre, villogva. Nem tolok ész nélkül le senkit, de amikor kilométereken át bent felejted magad a belső sávban az autópályán, akkor villantok egyet neked, különben Hegyeshalomig mész előttem.

Nem villogok, mint egy mentőautó, de egy rövid villantással jelzem, hogy jövök, és ha az egy villantásra nem kapcsolsz, akkor rád villantok többet. Azért csinálom, mert elbambultál, és régóta nem néztél a tükörbe, én meg hadd ne kövesselek 110-120-szal. Ha 160-nal megyek óra szerint, az valójában csak 150, Magyarországon jellemzően csak óra szerinti 140-150-nel megyek. Te viszont sokszor nem mész óra szerinti 130-cal sem, viszont azt a belső sávban teszed. Ha belenéznél a tükörbe, láthatnál, és lemehetnél a külsőbe, 

de a tükröt sem használod, és fogalmad sincs, hogy nem itt kellene menned.

Gyorsabban megyek, mint a megengedett? Igen. Gyorshajtó állat vagyok? Nem. Veszélyeztetlek a forgalomban? Nem. A békesség kedvéért csak annyit, hogy az összes olyan kép, ahol 160-at mutat az óra Németországban készült. Ha nem hiszed, nagyítsd ki a rendszámokat.

„70-130-ig mindenki szabályosan autózik egy autópályán” 

„Eszem ágában sincs takarodni sehová!” 

„ha 70-nel megyek a belső sávban, majd a rendőr kiszed”

„Ha én 130-al megyek a belsőben akkor miről beszélünk...?”

„a kapaszkodó sávot NEM kell figyelembe venni jobbra tartás szempontjából”

„Ha egy Ferrarit vagy egy Porschét látok a visszapillantóban, szó nélkül bemegyek két kamion közé. De egy proli 2.0 tdi ne akarjon már kizavarni a külsőbe 130-nal a nyomorult 140 kehes bányalóval”

Rengeteg ilyen és ehhez hasonló bölcsességgel bizonyítottad, hogy rólad, és neked szólt a cikk, és pontosan azt a reakciót hoztad, amit vártam. Közép-európai kispolgár vagy, és nem érted, amit olvasol.

Az autóink egyre erősebbek, egyre gyorsabbak, és jövőre még erősebbek lesznek, mert ilyen a világ. Sok ember közlekedik úgy, mint én, hogy csak egy picit gyorsabb, mint a megengedett, és nem vagyunk sem őrültek, sem felelőtlen Rezesovák, csak haladni szeretnénk.

„Mi van ha fél besorolni két kamion közé, hogy te – mint überfontos, sietős, elfoglalt nepper – nyerj 15 mp-et. Mi van, ha nem megy ki a kapaszkodó sávba, mert fél a visszasorolásnál?”  (Ezeket konkrétan hallottam érvként pl.)  

Azt kellene csinálni, hogy az ismerősöd nem megy fel többet az autópályára, mert neki ott semmi keresnivalója. Fél a besorolásnál? Hahó, ez az autópálya, itt be kell sorolni folyamatosan! Órákat kell venni egy oktatónál autópályás vezetésből, amíg nem megy. Ha nem tudok úszni, akkor nem indulok a Balaton-átúszáson. Ennyi.

Egy nagyon fontos idézet az előző cikkből, amit vagy nem értettél, vagy idáig el sem jutottál, mert mentél anyázni a kommentablakba.

„Ez egy közös játék, amiben mindenkinek helye van, de mindenkinek figyelni kell a másikra.”

Az értőn olvasni kevésbé tudók számára elmondom, hogy magyarul ez azt jelenti, hogy ha én gyorsabb vagyok, nem tolom az előttem lévőt, nem állok a seggébe, figyelem a forgalmat, tekintettel vagyok a többi közlekedőre. A lassabban haladó pedig figyeli a tükröt, nem tartja fel a gyorsabbat, hanem takarodik a külső sávba, mert ott a helye mindenkinek, aki épp nem előz, a gyorsabban haladónak is! Ha nem vetted volna észre, akkor megint provokáltalak, és akkor most lehet anyázni, de előtte...

Az oldalról ajánljuk

A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
  • Szerelem

A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története

A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.

április 6., 18:18
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
  • Hírek

Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral

Az Austral alig három éve kapható a piacon.

április 6., 12:10
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
  • Közélet

Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat

Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.

április 7., 06:12
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
  • Hírek

A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt

Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.

április 6., 14:36
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
  • Hírek

Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!

Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.

április 6., 13:44
Nem hiányzott, de örülünk neki!
  • Tesztek

Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.

Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?

április 6., 14:50
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
  • Hírek

Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban

Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.

50 perce
Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon
  • Hírek

Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon

Sokan átsiklottak ezen.

április 6., 07:11
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
400 lóerő nem elég? És 510?
  • Hírek

400 lóerő nem elég? És 510?

Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.

április 6., 10:09
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05