2035 a belső égésű motorok vége? De ha ennyi probléma van a mostani pár éves autókkal, mi lesz később? Üzemanyagár, rezsicsökkentés, környezetvédelem, energiaárak. Mennyi minden befolyásolja az autóvásárlási szokásainkat. Milyen használt autót tudunk venni bő tíz év múlva? Egy vasárnap délutáni szundikálásom során - az álom és az ébrenlét mezsgyéjén egyensúlyozva - szörnyű látomásom támadt...
Dízel
2028-ban a pápa egy egyetemes zsinat összehívása után kiátkozza Rudolf Dieselt. Gázolajat már nem lehet tankolni a kutakon. A vidéki pálinkafőzők évek óta ráálltak a dízelfőzésre, több rajta a haszon. 2029-ben a Smoke and Charm klub tagjai, tiltakozásul az elnyomásuk ellen, rituális öngyilkosságot akartak elkövetni a felcsúti összeurópai parlament épülete előtt. De a szar minőségű főzött gázolaj nem kapott lángra, így füstölögve hazamentek. 2030: a dízel autókat betiltották, már csak múzeumokban, szétszedett állapotban, hatástalanítva (kiszerelt porlasztókkal, ledugózott kipufogóval) látni ilyet. A dízel vásárlására semmi esély.
Kis lökettérfogatú turbós motorok
Ugye senki nem gondolta komolyan, hogy ez lesz a megoldás? Ezeket az autókat átalakították fűnyírónak és varrógépnek, de a megbízhatatlanságuk miatt gyorsan kikoptak onnan is. A pletykákkal ellentétben kávédarálónak sosem használták őket.
Hidrogénhajtás
Ehh, hagyjuk.
Szívó benzines
2015 környékén az említésre méltó szívó benzines autókat már nem gyártották. A Totalcar nevezetű internetes platform feljegyzései alapján 2022-ben a használt autót vásárlók nagy része ezt a típust preferálta. Vademberek. Elmondások alapján 2010 környékén még készültek megbízhatóan üzemelő járművek ezzel a hajtáslánccal. Ezek egy része 2022 környékére porrá rohadt, 2030-ra pedig hírmondójuk sem maradt. Néhány 2020 környékén még gyártott szívó benzines kisautó fellelhető az utakon, mint a Renault Clio, a Suzuki Swift, a Dacia és néhány Toyota. Elvileg hazánkban újra elkezdték gyártani japán licenc alapján 2030 környékén az 1,4-es Jazzt, ám a gödöllői dombság alá épített gyárból még egy sem gördült ki. Azt mondják, az Euro 8 kibocsátási normával akadtak gondjaik, de dolgoznak rajta a titokzatos Dr. B. vezetésével. Kósza hírek alapján viszont a Bolsoj Russia területén más a helyzet. Vlagyimirovics (második ezen a néven) uralkodása alatt futnak még az Euro nullás ezerkettesek, de oda hat éve nem tette be a lábát európai ember. Szívó benzinest sem tudunk venni.
Hibrid
Már akkor, amikor tervezték őket, megmondták, hogy zsákutca. Így is lett, ennek ellenére még mindig fut jó néhány Prius kettes. Utángyártott katalizátorral. Elvileg Csepel környékén még a mai napig árul és szerel egy kisebb elit vallási fanatikusokból álló közösség Priusokat. Illegális gyorsulási versenyeket is rendeznek...
Elektromos
Na igen. Kiderült, hogy a Föld túlnépesedési problémáját sikerült is megoldani ezekkel az autókkal. Mire brit tudósok bebizonyították, hogy a károgóknak volt igaza, egy teljes generáció lett nemzőképtelen. Ráadásul az áram napjainkban már nagyon sokba kerül... Pedig az átlagos hatótáv 1500 kilométer lett, a töltés pedig 5 perc. Erre persze a dízelfanatikusok nagyon idegesek lettek, mert ők csak ezer kilométert akartak autózni egy seggel. Elon Musk a lincselés elől a Marsra szökött egy Cybertruckkal, de a Space FSD a világűrben sem működött rendesen, így eltévedt. Időnként jön tőle egy kósza rádióadás miszerint jövőre megérkezik. De ezt már négy éve mondják.
Ide kapcsolódó gyorshír, hogy megtalálták a Nagykőrösi úti űrkikötő alapozásánál a tíz évvel ezelőtt rejtélyes körülmények közt eltűnt AutoRevizort mumifikált állapotban, egy Tesla csomagtartójába zárva. Sajnos elektromos autót sem tudunk vásárolni a jövőben.
De akkor mivel fogunk járni 2035-ben?