Hivatallal levelezni kicsit olyan, mint Zuzu Petalsszal beszélgetni. Tudják, sajtreszelő és rejsz. Nem tudják? Tudják meg!
Nem tudom, miért, tán megtámadott valami gonosz vírus, vagy érzem, hogy öregszem, és még egyszer az életben akartam csinálni valami hasznosat; tavalyelőtt decemberben valamiért úgy éreztem, meg kell próbálnom racionalizálni a KRESZ-t. Volt pár javaslatom, ezekből írtam egy cikket, ezt. Erről olvasóinknak is eszébe jutott ez-az, amiből írtam egy másikat, ezt.
Az olvasók által legalább 2/3 arányban támogatott javaslatokat összeszedtem, februárban elküldtem egy levélben a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnak. Egyszer beszélgettem is egy órácskát egy helyettes államtitkárral, jól eldumáltunk, aztán nem történt semmi. Majd jött az új kormány. A megújult minisztériumban már szakállamtitkárnak titulálják az új közlekedési főilletékest. Ki tudja, mi történik az iktatott levelekkel egy ilyen nagy váltásnál, biztos ami biztos, tavaly júliusban ismét elküldtem a javaslatokat a GKM-nek.
És jött 2007. Mivel eddig nem kaptam semmi választ az új főközlekedőktől, januárban ismét elküldtem a cuccot, a támadásról a Totalcar blogjában, a Belsőségben is beszámoltunk. Erre még aznap kaptam is választ Felsmann Balázs szakállamitkár titkárságától! Íme:
Munkatársaim nevében is köszönöm a jókívánságokat, továbbá elnézését kérem, hogy a minisztériumi átalakulás közepette elsikkadt az Ön által tavaly júliusban küldött email megválaszolása. Megkeresését továbbítottam a témával foglalkozó munkatársaimnak, még további pár nap türelmét kérem az érdemi válasz elkészítéséhez.
Úgy két hete úgy döntöttem, már eltelt a pár nap. Egy másik ügy, a budaörsi szellemvasút hátborzongató esete kapcsán szűk másfél éve úgyis csak alacsonyabb rendű hivatalokkal konzultáltam. Gondoltam, ha már úgyis írok a MÁV-nak, hogy számolják már fel ezt a képtelenséget, elküldöm a GKM-nek is az örömhírt: a sín nélküli, ám gondosan karbantartott fénysorompóval rendelkező vasúti átjáró a mai napig működik. Egyszersmind rákérdeztem, hogy állnak a KRESZ-javaslatok átgondolásával.
És kaptam választ megint! Ezt:
A TotalCar által internetes szavazás alapján összeállított, a közúti közlekedéssel kapcsolatos jogszabályok módosítására vonatkozó javaslatokkal összefüggésben az alábbiakban tájékoztatom.
A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. ( II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (KRESZ) módosítására készített javaslat egyeztetése az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériummal még nem zárult le. A tervezett módosítások alapvetően a biztonsági gyermekülés és a biztonsági öv használatára vonatkozó EU előírások átvételére, továbbá a gyalogosok és kerékpárosok esetében a fényvisszaverő ruházat ( mellény ) viselésének szabályozására, az iskolabusszal történő gyermekszállítások feltételeinek meghatározására irányulnak.
A tervezett módosítások között szerepel a vasúti átjárók forgalmi rendjére, a motorkerékpárok és kerékpárok forgalmi sáv használatára, a 3500 kg össztömeget meg nem haladó gépkocsik megengedett sebességére, a közúton jelzőtáblával meghatározott megengedett sebességhatárokra és a tehergépkocsik behajtását tiltó jelzőtáblák kialakítására vonatkozó rendelkezések felülvizsgálata is.
Tájékoztatom, hogy a KRESZ rendelet teljes körű felülvizsgálatának előkészületei már megkezdődtek. Az előkészítő munka során látok lehetőséget a TotalCar által javasolt valamennyi, a KRESZ rendeletet érintő változtatási javaslat megvizsgálására és hasznosítására.
A TotalCar által összegyűjtött, a közúti közlekedéssel összefüggő egyéb, a Pénzügyminisztérium és az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium hatáskörét és érintő - a KRESZ rendelet szabályozási körébe nem tartozó - jogszabályi rendelkezésekkel ( kötelező gépjármű felelősségbiztosítás, a közúti közlekedésben alkalmazott szabálysértési bírságok, a közúti közlekedés rendőrségi ellenőrzési gyakorlata, a közút kezelők által kialakított forgalmi rend, az autópályák használatára vonatkozó díjfizetési előírások ) összefüggő változtatási javaslatok hasznosítására, az adott jogszabályok felülvizsgálata során lesz lehetőség.
Budapest, 2007. január 9.
Üdvözlettel:
Felsmann Balázs
Nem tévedés a dátum. A titkárság elnézést is kért, hogy januárban nem kaptam meg ezt a választ, így hát elküldik most újra. (Tényleg nem kaptam meg. Az én levelem visszaigazolását igen, a választ nem. Szerintem az államtitkár megírta, a titkárság meg elfelejtette átküldeni, vagy elgépelték a címemet.)
Mindenesetre eddig nem gondoltam volna, hogy létezik olyan fogalom, mint a túlhaladott nesze semmi, fogd meg jól, de hát ezek szerint mégis. Gyakorlatilag semmilyen érdemi válasz nem jött az ötletekre, és már az sem aktuális. Most egyszerre sírok és nevetek, de ez nemsoká elmúlik. És utána mit csináljak?