Öregebb leszek tíz évvel, de 2017 kellemes élményeket is tartogat, mint a kapuzárási pánik. Megtudom végre, mennyit ér a mai hibrid technika, abszurd, öncélú kitérő volt-e, ami tökéletesen okafogyottá vált a gigászi szibériai kőolajmezők felfedezésével, vagy szép fokozatosan tökéletesítették. Vajon szalad-e még akkor egy 2007-es Lexus RX 400h? Vagy épp most, nyolc-tíz év elteltével kezdenek beszarni a hibrid szinergikus meghajtások? Látatlanban nem vennék évtizedes hibridet, az ziher.
Szívesen megelőlegezném a bizalmat a Citroënnek, hogy a minőségjavítási erőfeszítések sikerrel járnak, de szerintem ez tíz év múlva egy tízéves C6-oson még nem lesz érezhető. Különben meg nem hiszem, hogy limuzint vennék. Vagy kisautó, vagy SUV: a tehén után mást nem tudok elképzelni. Terepjáró-ügyben a militáns környezetvédőket is könnyű lenne elhallgattatni. Kapnának egy hétre egy kényelmes, magas, nyugis SUV-ot, a büdös életben nem lehetne őket visszaimádkozni a biciklire. Amelyiknek meg nem telik rá, és inkább csak merő irigységből prédikálja a környezetvédelmet, annak úgyis mindegy.
Limuzin tehát nem, bár tény és való, a fillérekért kótyavetyélt C6-osok elég csábítók. A hidropneumatikus rugózásnak se olyan rossz már a híre, mint ami nálunk a rendszerváltás táján a BX-eket agyatlanul henkölő autószerelők miatt kialakult, de C6-ra inkább csak vágyni fogok, és néha kölcsönkérem a Karottáét. Venni már inkább egy Fiat Panda 100 HP -t vennék, amúgy is jó okom lesz a fogyókúrázásra. Az olasz termékek általában nem tűnnek tartósnak, de erre olyan gyakran cáfolnak rá, hogy szerintem 2017-ben még egy vidám kilométerek százezrein át szétgyilkolt Pandával is érdemes lesz foglalkozni. Egyszerű, strapabíró, hálás és még mindig jó vezetni. Vagy ha addigra lesz egy hegyi drogbáró-rezidenciám, egy feltűnésmentes Panda 4x4 Climb -ra váltok, és azzal kergetem a marháimat az itatóra.
Kisautónak még a jelenlegi Swift is szóba jöhet, szerintem az még tíz év múlva is autószerű lesz, árban persze sokkal lejjebb, mint a kétmilliós dogmakeret, de hát istenem, ha a szükség rávisz, végülis vehetek olcsó autót. Ez az! Swift, vagy Ignis, de minden optikai tuning nélkül; szerintem a lélekben régiskodás tulajdonosoktól fantasztikus állapotú, megkímélt tízéves Igniseket lehet majd venni falun, amik problémamentesen elmennek még tíz évet. Vagy: egy jó régiSwift ? Telhet el annyi évtized, hogy a régi Swift egyszer menőn retró legyen, vagy azt az intervallumot még Stephen Hawking se tudja elképzelni?
Ja, hát a Mazda az természetesen meglesz, olyan idióta nem lehetek, hogy valaha is eladjam. És szerintem addigra nem is nagyon lesz Európában tíznél több eredeti állapotú, ráadásul nem múzeumban szomorkodó Miata.