Kockáztassak?

A legutóbbi pályanapról úgy hajtottam el a Sierrával, hogy kevés nálam elégedettebb ember volt a környéken. Még az öreg gumikon is egész normálisan kanyarodott a vén kombi, tudta azt a tempót, ami elvárható tőle. Semmilyen műszaki probléma nem volt vele. Ha nem számoljuk, hogy a fék valahogy még mindig nem az igazi. Új a tárcsa elöl, újak a betétek, átnéztem a hátsó dobot, átmozgattam az önbeálló mechanikáját, a kézifék-bowdent, kicseréltem a főfékhengert, mindent átnéztem, de továbbra is bosszantóan kevés fékerő jut hátra. Most már nem annyira hajlamosak kis pedálerőre blokkolni az első kerekek, de érezni, ha két-három kattintásnyit ráhúzok a kézifékre, határozottan javul a fékhatásom. Csak ilyenkor meg folyamatosan érintőre veszi a fékpofa a dobokat, hosszabb távon ez nem megoldás. Ugyanez a nyűg már megvolt legutóbb is, akkor azt hittem, sikerült úrrá lennem rajta. De nem.

Három dolgot tudok még tenni. Illetve négyet. Az egyik, hogy hagyom a francba az egészet, hiszen a fékhatás kielégítő, bármikor, bárhol meg tudok vele állni, pályán meg maradok az irgalmatlan visszakapcsolgatásoknál. Kitűnően működött múltkor, Pistáékat csak úgy láttam a tükörben, hogy egyre kisebb és kisebb ponttá vált a Hacsi. A másik, hogy megpróbálok egy ABS-modult beépíteni. Ez nem nagy ördöngösség, sokan csináltak már ilyen rendszert. Arról van szó, hogy az ABS-es Sierrák főfékhengerében egy villanymotor állítja elő az üzemi nyomást, és ez az egység ABS elektronika és érzékelők nélkül is simán életre kelthető. A leírások és elbeszélések alapján nagyságrendekkel jobb féket lehet csinálni így az autóra. Bontott ABS-es főfékhengerem van, az elektromos bekötésben is tudnak segíteni. A harmadik lehetőség, hogy egyszerűen kicserélem a fékerőelosztót, ami automatikusan szabályozza a hátsó tengelyre menő fékfolyadék nyomást. Lehet, hogy ez van beszarva nálam, ezért csak kevés nyomást enged hátra. Ennek egy módosított verziója a negyedik lehetőség, nevezetesen, hogy kidobom a csába az automatikus fékerőszabályzót, és beteszek egy manuálisan állíthatót. Ezzel mindig a körülményeknek megfelelő fék-balanszot tudnék állítani.

Elvileg, hangsúlyozom, elvileg bármelyik megoldás kivitelezése beleférne az időbe. Csak aztán az ilyen egyszerű dolgok bütykölésénél szokott berohadni, beletörni egy csavar, tönkremenni egy bigyó, ami miatt az utolsó, esetleg az utolsó utáni pillanatban lesz kész az ember. Vagy rosszabb lesz, mint előtte volt. Így indult az egyszerű fékfolyadék cserém is: ki az öreg utcaival, be a magas forráspontú kék ATE löttyel. Aztán az lett a vége, hogy - minden bizonnyal az ügyetlenül végrehajtott folyadékcserével (hagytam üresre járni a főfékhengert) - lelégteleníthetetlenné tettem a hátsó kört. Kereshettem másik főfékhengert, szerelhettem Dunaszerdahelyen. Amit valahol élveztem, de jobban esett volna kevesebb esemény. Szóval, az a helyzet, megkímélném most magam a szopástól. Hagyjam az egészet a francba? Szedjem szét a rendszert, és kockáztassak?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
