A jövő és a múlt a Közlekedési Múzeumba
Autólegenda a múzeumban: Erre a hétvégére kikerül a raktárból a legendák által övezett Maybach Zeppelin, az autótörténelem egyik exkluzív darabja. A DS8 Zeppelin volt a cég korabeli történetének legnagyobb autója, közel 3,8 méteres tengelytávval, alumínium-ötvözetből készült V12-es motorblokkal. Gyártásakor Mercedes-Benz 770K után ez volt a második legdrágább német autó. - Az autóról az egyik restaurátorát, Zsák Árpádot lehet kérdezni.
Solo-duo – „A jövő autója Magyarországról származik” írta a Time magazin honlapja, 2010. november 11.-én – A forradalmian új konstrukció titka abban rejlik, hogy mindössze 270 kiló, és a végletekig leegyszerűsített formája alig kelt légellenállást.A háromszemélyes autó meghajtásáról négy - a kerékagyakba épített - elektromos motor gondoskodik, amelyek lítium-ion akkumulátorokból nyerik az energiát.
Az akkukat a tetőbe épített napkollektorok, egy apró benzinmotor és az utasok pedálozása tölti, így minél sportosabb útitársakat ültet maga mellé a középen ülő sofőr, annál kevesebbet kell majd tankolnia. A tervezők ígérete szerint két Solót igen könnyedén össze lehet majd építeni, és az így kapott Duo nevű alkalmatosság már öt utas plusz a sofőr szállítására lesz alkalmas. –A kérdésekre válaszol az autó tervezője Üveges Péter
- Moveo – az elektromos, összehajtható robogó: A Solo-Duo fejlesztőjének első, sorozatgyártásra kész terméke a környezet- és felhasználóbarát összehajtható robogó, amely egyedülálló megoldást kínál mind az ingázók, mind a nagyvárosi közlekedők problémájára.
- Elektromos „benzinkút”: Hol fogunk tankolni, ha a benzin üzemű autók helyét elektromos meghajtású járművek veszik át? Az ELMÜ bemutatja. A hozzá tartozó autó is természetesen látható lesz.
- Energiabringákkal termelhet energiát! – az ELMŰ kerékpárra hasonlító szerkezeteit hajtva bárki élményszerűen tapasztalhatja meg, mennyi energia kell ahhoz, hogy otthonában például egy olvasólámpa negyedórán át világítson.
- Bárki, aki felül és teker az energiabringán az országjárás bármelyik állomásán, kap egy kódot, amivel a Facebookon regisztrálhatja eredményét, és így lép versenybe a többi energiabringázóval. Érdemes kipróbálni az energiabringát: a résztvevők 6 kategóriában indulnak (nemük és koruk szerint) és a kategóriák első 30 helyezettje elemtöltőt és újratölthető elemeket kap ajándékba.
- A világ első „automobiljának” Cugnot- gőzkocsijának működő modellje – az eredeti hatalmas méretű gőzüzemű jármű 1770-ben épült. A most bemutatott kis modell sűrített levegővel működik, de műszakilag megegyezik az eredetivel. A jármű modellt a készítője, a múzeum muzeológusa, Hídvégi János mutatja be.
- Hidak a Dunán, hidak a Tiszán – Szabó László muzeológus előadása, akivel elkészíthető a Lánchíd kandelábere papírból.
- A múzeum előtti parkolóban az idén is megcsodálható számos magántulajdonú veterán autó- és motorritkaság.
- Nyomd a Verdát! - A népszerű rajzfilm figurái várják az ifjú rajongókat és kelnek életre szorgos kezek munkája nyomán. „Pörgesd a Verdát!, Rakd össze a Verdát!, Ragaszd a Verdát!, Szinezd a Verdát! és versenyezz a Szelep Kupáért!”-www.verdak.hu, Facebook.com/verdak2
Nosztalgia utcabál a Boleró együttessel a parkolóban
A Múzeumok Éjszakáján változatos programmal várja a látogatókat az Elektrotechnikai Múzeum, az Öntödei Múzeum és a Műszaki Tanulmánytár is. A részletes programokat a mellékletekben találja meg, illetve a www.mmkm.hu, vagy a www.muzeumokejszakaja.hu honlapokon.