Amennyire a 2020 év sikeres lehet

2021.01.07. 12:17

Már annyira hozzászoktunk az online sajtótájékoztatókhoz, hogy nehéz lesz visszaszokni a valódi, offline eseményekre, ha majd egyszer netán visszatérnek. A Ford évértékelő sajtótájékoztatója is bizonyította, hogy ahol csak számokat vetítenek, azért kár megtenni egy lépést is. Éppenséggel nem a saját szemünkkel láttuk az új modellt – és ha láttuk volna? Ugyanaz, talán picit kisebb csomagtartóval.

Az már biztos, hogy az idén a Ford, a Suzuki és a Toyota tud olyan sajtóközleményt kiadni, amelyben 2020-as piacvezetőnek tekintheti magát. Esetünkben a Ford a kis haszongépjárművek és a személyautók együttes számával, a Toyota és a Suzuki viszont a személyautók között győztes: a Toyota persze gonoszul levonja a forgalomból kivont autókat a statisztikából, arra hivatkozva, hogy az valószínűleg re-export. Ez amúgy nincs mindig így, amikor például változnak az emissziós szabályok, egy csomószor bespájzolnak a kereskedők a régebbi (és olcsóbb) verziókból, szóval ezt a vitát is nehéz eldönteni, más kérdés, hogy ezt az autót sem abban az évben adják el, amelyikben a statisztika nyilvántartja.

Egy biztos: a Ford bizonyos szempontból jó helyzetben van, mert nagyon erős náluk a kishaszon-szekció, toronymagasan vezetik a piacot (31,9%), de a személyautókkal sincs baj, harmadikok. Ezzel együtt a magyar autópiac a 2017-18 közötti szintre állt vissza a világjárvány hatására, ami 22-23 százalékos visszaesés, de voltak ennél sokkal rosszabbul teljesítő országok: többnyire ott, ahol a kereskedéseket be kellett zárni, lásd még Nagy-Britannia, Csehország és társai.

Ami az újdonságokat illeti, a legfontosabb a Kuga full hybrid változata 190 lóerővel, vagyis az, amelyik már rendes hibrid (és nem 48 voltos mild), viszont külső forrásból nem tölthető. A Toyotától liszenszelt hibridrendszer található a Kugában is, amelyet összkerékhajtásos és elsőkerekes változatban árusítanak majd. A rendszer komponenseit a Ford maga gyártja, a hajtáslánc fizikai felépítése azonos a plug-in változatéval, de itt az akkucsomag kapacitása mindössze 1,1 kWh. A Kuga érdekessége még, hogy a Toyota RAV4-essel ellentétben itt hagyományos, kardános, automatikusan kapcsolódó összkerékhajtás van, míg a Toyota hátulra külön villanyhajtást épít.

uynbjfp6pzicokn6gzoh
Fotó: Ford

A Kugával kapcsolatban felmerült a kérdés, hogy a plug-inek esetleg elveszíthetik a zöld rendszámot, noha hivatalosan ezt még sehol nem erősítették meg. Mindenesetre a Ford hazai ügyvezetője, Szabó Attila szerint a full hybridet inkább a dízelmotor helyett fogják választani az ügyfelek, mivel a WLTP szerinti 5,4 literes fogyasztással ez elmehet ezer km-t is. A plug-inhez képest nagyságrendileg kétmillióval kedvezőbb árról beszélünk a normál hibrid esetében, és mint mondta „aki kizárólag a zöld rendszámért vett PHEV-et, azokat nyilván elveszítjük”.

Azért külön megdicsérném a hazai Fordot, hogy a Kuga-kisfilmben hallható „the most electrified Ford ever”-t magyarul már úgy hangzott, hogy a Kuga minden idők a leghibridizáltabb (és nem a legelektrifikáltabb) Fordja, mert az elektrifikáció szó nem több csúsztatásnál, amit csak arra talált ki az autóipar, hogy az alig-hibridek is szinte villanyautónak tűnjenek, noha messze nem azok. A Ford egyébként még egy meglepő húzásra készül: a Galaxy és S-Max egyterűekből is készül (nem tölthető) hibrid változat, szintén a 2,5 literes motor köré épített, fokozat nélküli erőátvitelű rendszerrel.

rdv8apyzk44svtgwhegj
Fotó: Ford

Az újdonságok között ott lesz az elektromos Mustang MACH-e, amely a harmadik negyedévben várható, a Puma ST már megérkezett, de az igazán erős autók is maradnak, noha 2021-ben a CO2-szabályzásba már a legrosszabb 5 százalékot is beleszámolják (2020-ban még adtak ennyi engedményt). A Ford így is bevállalja a Mustangot, sőt, a megszűnő GT 350 helyett érkezik a Mach 1 változat, 480 lóerővel és 569 Nm nyomatékkal. A legszórakoztatóbb modellváltozatok a Fordnál egyértelműen a haszonjárművek M-Sport változatai lesznek. (A brit M-Sport cég a Ford európai sporttevékenységét irányítja, náluk készülnek pl. a raliautók.) Az MS-RT jelzésű változatok a Transit Custom és Connect furgonokból készülnek, de később a Ranger is kap egy ilyen limitált szériát. A modellek érdekessége a telefonos app-ban állítható kipufogóhang: praktikusan már az utca végéről is halhatod, ha befordult az utcádba a vízvezeték-szerelő.

Minden mást pedig a sajtóközleményből:

Sajtóközlemény – 2021. január 6.

Sikeres évet zárt a Ford itthon

BUDAPEST 2021. január 6. – A 2020-as esztendőben az új személy- és kishaszongépjármű eladások főként a COVID19 vírus elterjedése után kialakult helyzet miatt 18,5% százalékkal estek vissza Magyarországon, és épphogy túlszárnyalták a 150 ezres össz. darabszámot*, amely még a 2018-as összpiaci darabszámot is alulmúlja közel 9300 darab gépjárművel.

awd3wqg7s0pbonow9cdo
Fotó: Ford

A tavalyi rendkívüli év iparági eredményekhez a Ford márkakereskedői főleg a haszongépjárművek iránt tapasztalt kimagasló keresletnek köszönhetően 18782 darab gépkocsi értékesítésével járultak hozzá, amely 12, 52 százalékos piaci részesedést jelent.

l23bzb9kbsc4jeugomsk
Fotó: Ford

A személyautó-szegmensben a Ford a harmadik helyen zárt 11741 darab regisztrált személyautóval és 9,1 százalékos piaci részesedéssel a szegmensben köszönhetően annak, hogy a 2020 elején bejelentett hibrid stratégia keretében 14 új hibrid modellt mutattak be Magyarországon.

2020-ban debütált a vadonatúj Puma EcoBoost Hybrid 125 lóerős és 155 lóerős változata mellett a vadonat új Kuga PHEV és dízel MHEV változata. Tavasztól a Fiesta és a közkedvelt Focus is elérhető 1.0 EcoBoost MHEV változatban, A hazai prémium SUV piacra augusztusban megérkező, ízig-vérig amerikai, 7 üléses Explorer Plug in Hybrid pedig a prémium terepjárók között kínál környezettudatos, zöld rendszámos alternatívát.

Részben a Nagycsaládos 7 üléses programnak is köszönhetően az általános piaci visszaesés ellenére az M-Mikrobusz a B-, és a C-egyterű szegmensben növekedés volt tapasztalható. A Mikrobusz szegmensben 4163 Ford Transit Custom, Tourneo Custom kisbusz talált gazdára.

rwxbzpfvufs6u9vkxdzz
Fotó: Ford

A Ford a kishaszonjármű szegmensben 7041 eladott kishaszongépjárművel alig 558 darabbal marat el a tavalyi teljesítményétől, és lett piacvezető, amely a kishaszonjármű piac 32 százalékát jelenti, tehát elmondható, hogy tavaly közel minden harmadik újonnan forgalomba helyezett haszonjármű Ford volt. 2020-ban a Ford a pick-up szegmensben ismét domináns első helyett szerzett 2520 darabbal, közel 50 százalékos piaci részesedéssel. A szegmensben egyedülállóan széles, limitált Ranger Blue Edition és Ranger Thunder modellekkel kiegészített Ranger paletta ékköve a Ford Ranger Raptor Performance Pick-up, mely terepképességét ultra-erős alváz, egyedi futómű és gumiabroncs, 213 lóerős, 500 Nm forgatónyomatékú EcoBlue motor, 10 fokozatú automata sebességváltó, valamint Terepvezérlési Rendszer javítja.

2449 darab 3.5 tonnás Ford Transit eladásával a Ford vezeti a HV, vagyis Nagy haszonjármű kategóriát, valamint 1109 darab Ford Transit Custom eladásával a Ford vezeti az ún. kishaszonjármű (Small CV) szegmenset is.

A Ford a mai sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy 2021-ben számos újabb hibrid és elektromos modellt mutatnak be, valamit a Ford kínálatában idén megjelenik számos Performance modell is.

„A tavaly év elején indított új kommunikációs kampányunk, a Bring On Tomorrow megmutatta, mit hoz a jövő. Ez a kampány egyértelműen jelzi, hogy milyen izgalmas időket élünk, és hogy a Ford is nagy változások előtt áll. Ezen átalakulás részeként folytatjuk 2020-ban megkezdett stratégiánkat és vadonatúj hidrid termékcsaládunk újabb tagokkal bővül.” jelentette ki Szabó Attila, a Ford Magyarország új ügyvezető igazgatója. A tavalyi pandémiás helyzet nem várt nehézségeket gördített az autóipar elé is, mely jól látható a tavalyi eredményekben is, ennek ellenére bizakodóak vagyunk, és idénre már újra a gazdaság élénkülésével és egy 10% körüli piaci bővüléssel számolunk” – tette hozzá az ügyvezető.

A Ford a 2021-es évre is tartogat meglepetéseket. A személyautó piacra januárban érkezik a vadonatúj Puma ST változata mely a Ford sportos és atletikus, új városi terepjárójának izomautó változata, a Ford első Performance SUV-je. Az autó csábító stílusa és lenyűgöző, 200 lóerős teljesítménye új fejezetet nyit a városi terepjáró kategóriában.

Ugyancsak januárban érkezik majd a vadonatúj Kuga Full Hybrid változata, mely így a 2.0 literes EcoBlue Hybrid, és 2.5 literes Plug in Hybrid motorokat kiegészítve a Ford eddigi legszélesebb elektromos hajtási palettáját kínálja. A Kuga Full Hybrid több mint 1000 km-t képes megtenni egy tank benzinnel, és legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása várhatóan 5,1 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 118 g/km lesz.

nnjb983ajg1xhdk9zlq1
Fotó: Ford

Tavasz közepétől várható a népszerű S-Max és Galaxy Full Hybrid verziója is, melyek a 2.5 literes Atkinson motor és 1.1 kWh akkumulátor kombinációjával nagyszerű vezetési élményt és alacsony fogyasztás és károsanyag kibocsátást ígérnek.

fskkg6rp9pks8wa4cb8d
Fotó: Ford

Idén ősszel érkezik Magyarországra az új, Mustang ihlette, teljesen elektromos új Ford SUV, a Mustang Mach-E. Az európai vásárlók sajátságos elvárásai alapján hangolt Mustang Mach‑E olyan vezetési élményt kínál, hogy az autó valóban méltó a legendás Mustang embléma viselésére.

nbvb5ceuvmtvumdtpb5d
Fotó: Ford

Mind a normál hatótávolságú 288 cellás, 68 kWh (valós) kapacitású, mind pedig a nagyobb hatótávolságot biztosító 376 cellás, 88 kWh (valós) kapacitású lítiumion akkumulátor a két tengely között, a padló alatt kapott helyet; ezzel még mélyebbre került az autó tömegközéppontja, tovább erősítve a sportos Mustang-menetdinamikát.

A hátsókerék-hajtású Mustang Mach-E teljesítménye 269 LE a normál akkumulátorral és 294 LE a nagyobb kapacitású akkuval. A forgatónyomaték 430 Nm, és az autó 6,1 illetve 6,2 másodperc alatt gyorsul álló helyből 100 km/órára. 1

Az alapáron összkerékhajtással és nagyobb kapacitású akkumulátorral kínált Mustang Mach-E GT teljesítménye 487 LE, forgatónyomatéka pedig 860 Nm, és az autó 3,7 másodperc alatt gyorsul álló helyből 100 km/órára.

A nagyobb kapacitású akkumulátorral és hátsókerékhajtással a Mustang Mach-E várható hatótávolsága 610 km.

A Ford Performance családját erősíti majd a nyáron érkező Mustang Mach 1 is. A látványosan feltuningolt Mach 1 továbbfejlesztett aerodinamikai megoldásokkal, különlegesen kalibrált 480 lóerős, 5,0 literes V8-as motorral1 és a versenypálya-használathoz megfelelő, nagyobb kapacitású hűtőrendszerrel készül.

otr6gw2p8nhattpgxk6z
Fotó: Ford

A Mach 1 az első sorozatgyártású Mustang az európai piacon, amelyben nagy teljesítményű TREMEC hatfokozatú manuális sebességváltó működik; ebben az egységben fordulatszám-szabályozó technológia könnyíti meg a sima visszakapcsolást, és hatékonyabb olajhűtő rendszer biztosítja, hogy az szerkezet jól bírja a fokozott igénybevételt.

A haszongépjármű piacon ugyancsak izgalmas év várható a Fordnál, hisz érkezik városi áru- és személyszállításban piacvezető Transit Custom és Connect modellek rallye ihletésű, sportos MS-RT változatai, valamint a Ranger több, egyéni igényre szabható limitált szériás kiadása is.

uud2xqlbk1p9iajru1p2
Fotó: Ford

Idén érkezik meg a hazai márkakereskedésekbe a Ranger szimpla kabinos alváz kivitele, amely A Rangertől eddig megszokott teljesítmény és nyomaték adottságok kiaknázásával számtalan egyedi felépítményes változat megszületését teszi majd lehetővé.

*A Datahouse újautó-eladási adatai szerint (személy-, kishaszon, nagyhaszon és busz)