Tanácsot szeretnék kérni, hogy 2003-2009-ig gyártott Toyota Avensis Sedan-ból melyik motorral érdemes venni ezt az autót! Állítólag 2005 ősztől gyártott 1.8-as Avensist szabad venni. Én az 1.6 vagy 2.0 szívó benzinesben gondolkodnék. Állítólag az 1.8-as olajfogyasztási, illetve a dugattyú olajlehúzó gyűrűk be tudnak ragadni. Ezért félnék az 1.8-tól. Általában munkába járnék vele ~kb. 20 km oda-vissza. De van olyan, hogy egy nap több száz km-t levezetek. Ön szerint milyet lenne érdemes venni?
Tisztelettel: József
Kedves József!
A T25 kódnévre hallgató széria az Avensisek csúcsa, a 2007-ben érkezett modellfrissítés pedig erre is rátesz egy lapáttal. Már nem olyan múmia, mint a Carina után érkezett első Avensis (T22), de nem is kopik úgy, mint az őt követő T27. Négyféle benzinmotorral szerelték: 1.6, 1.8, 2.0 és 2.4.
Az egyhatos: harmatos. Ezt csak kifejezetten nyugodt sofőröknek merném ajánlani, mert annyit eszik, mint a kétliteres, viszont előzésre alkalmatlan. Cserébe akárcsak a lóerők, úgy a hibák is elkerülik, megbízhatóságához nem fér kétség. Nekem mégsem kellene, mert tetű lassú, pláne megpakolva.
Az egynyolcas már egy fokkal dinamikusabb, sokak szerint pedig maga a szent grál. Ez persze nem igaz, hiszen az 1ZZ motorok problémásak. Most nem mennék bele, hogy mennyi és milyen átmérőjű olajfurat kapott helyet a dugattyúpaláston és ez milyen relációban van a nem megfelelő, vagy nem időben cserélt kenőanyaggal. Legyen elég a lényeg: eszik az olajat.
A rendszeresen márkaszervizelt, mégis meghibásodott motorokat a Toyota egy időben méltányosságból cserélte, amiről első körben egy zöld pötty tanúskodik a nívópálca sárga végén. Persze, az új fűzött blokk bekerüléséről nem árt megerősítést kérni a Toyotától sem.

A toyotás mitológiától nem áll messze az olajfogyasztás, de a közhiedelemmel ellentétben ez nem az ezer kilométerenként egy-két decit jelenti, hanem a litereket. A városi legendák szerint a 2007-es modellfrissítés során javított a Toyota az 1ZZ motoron, amit - tapasztalati alapon - nem hiszek el. Már csak azért sem, mert néhány évvel később előrukkoltak a kísértetiesen hasonló problémával küzdő 1.33-as motorral is a piacon.
A kétliteres 1AZ-FSE pedig nem rossz motor, leszámítva azt, hogy már direkt befecskendezéses, ezért kokszolódik, valamint a katalizátorokat a leömlőkbe helyezték, ahol a lambdaszondákkal egyetemben hamvadnak el (leömlő páronként egy katalizátor van és 4 szonda). Cseréjük nem olcsó, a hibára a világító check engine lámpa hívja fel a figyelmet, tüneteket az autó viszont nem produkál. Utóbbi miatt sokan csak legyintenek rá, de hosszú távon ez hiba.
A 2.4 literes motor ritka, mint a fehér holló. Ilyet ne vegyen - bár nem is volt a listán - mert sosem talál majd hozzá alkatrész, lomha és sokat eszik.
Vegye a kétliterest, cserélje ki a szondákat még az elején és szeretni fogja. Ugyanannyit fogyaszt, mint az 1.8, csak nem olajból, hanem benzinből.
Kellemes vásárlást!
u.i.: Xenon fényszóróst ne válasszon, mert leég róla a foncsor, és sima szedánt se, hiszen a liftback a sláger, ahol a csomiajtó együtt nyílik a hátsó szélvédővel.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
