Tanácsot szeretnék kérni, hogy 2003-2009-ig gyártott Toyota Avensis Sedan-ból melyik motorral érdemes venni ezt az autót! Állítólag 2005 ősztől gyártott 1.8-as Avensist szabad venni. Én az 1.6 vagy 2.0 szívó benzinesben gondolkodnék. Állítólag az 1.8-as olajfogyasztási, illetve a dugattyú olajlehúzó gyűrűk be tudnak ragadni. Ezért félnék az 1.8-tól. Általában munkába járnék vele ~kb. 20 km oda-vissza. De van olyan, hogy egy nap több száz km-t levezetek. Ön szerint milyet lenne érdemes venni?
Tisztelettel: József
Kedves József!
A T25 kódnévre hallgató széria az Avensisek csúcsa, a 2007-ben érkezett modellfrissítés pedig erre is rátesz egy lapáttal. Már nem olyan múmia, mint a Carina után érkezett első Avensis (T22), de nem is kopik úgy, mint az őt követő T27. Négyféle benzinmotorral szerelték: 1.6, 1.8, 2.0 és 2.4.
Az egyhatos: harmatos. Ezt csak kifejezetten nyugodt sofőröknek merném ajánlani, mert annyit eszik, mint a kétliteres, viszont előzésre alkalmatlan. Cserébe akárcsak a lóerők, úgy a hibák is elkerülik, megbízhatóságához nem fér kétség. Nekem mégsem kellene, mert tetű lassú, pláne megpakolva.
Az egynyolcas már egy fokkal dinamikusabb, sokak szerint pedig maga a szent grál. Ez persze nem igaz, hiszen az 1ZZ motorok problémásak. Most nem mennék bele, hogy mennyi és milyen átmérőjű olajfurat kapott helyet a dugattyúpaláston és ez milyen relációban van a nem megfelelő, vagy nem időben cserélt kenőanyaggal. Legyen elég a lényeg: eszik az olajat.
A rendszeresen márkaszervizelt, mégis meghibásodott motorokat a Toyota egy időben méltányosságból cserélte, amiről első körben egy zöld pötty tanúskodik a nívópálca sárga végén. Persze, az új fűzött blokk bekerüléséről nem árt megerősítést kérni a Toyotától sem.
A toyotás mitológiától nem áll messze az olajfogyasztás, de a közhiedelemmel ellentétben ez nem az ezer kilométerenként egy-két decit jelenti, hanem a litereket. A városi legendák szerint a 2007-es modellfrissítés során javított a Toyota az 1ZZ motoron, amit - tapasztalati alapon - nem hiszek el. Már csak azért sem, mert néhány évvel később előrukkoltak a kísértetiesen hasonló problémával küzdő 1.33-as motorral is a piacon.
A kétliteres 1AZ-FSE pedig nem rossz motor, leszámítva azt, hogy már direkt befecskendezéses, ezért kokszolódik, valamint a katalizátorokat a leömlőkbe helyezték, ahol a lambdaszondákkal egyetemben hamvadnak el (leömlő páronként egy katalizátor van és 4 szonda). Cseréjük nem olcsó, a hibára a világító check engine lámpa hívja fel a figyelmet, tüneteket az autó viszont nem produkál. Utóbbi miatt sokan csak legyintenek rá, de hosszú távon ez hiba.
A 2.4 literes motor ritka, mint a fehér holló. Ilyet ne vegyen - bár nem is volt a listán - mert sosem talál majd hozzá alkatrész, lomha és sokat eszik.
Vegye a kétliterest, cserélje ki a szondákat még az elején és szeretni fogja. Ugyanannyit fogyaszt, mint az 1.8, csak nem olajból, hanem benzinből.
Kellemes vásárlást!
u.i.: Xenon fényszóróst ne válasszon, mert leég róla a foncsor, és sima szedánt se, hiszen a liftback a sláger, ahol a csomiajtó együtt nyílik a hátsó szélvédővel.