Fulladozó 1.3 Kadett
Ott kezdődik a dolog, hogy nehezen indul be az autó, majd egy darabig "rángat", meg lefullad gázadáskor.
Van egy hangyányi problémám az 1985-ös, 1.3-as Kadettemmel, ami a következőt jelenti: ott kezdődik a dolog, hogy nehezen indul be az autó, majd egy darabig "rángat", meg lefullad gázadáskor. Az érdekes a dologban az, hogy van olyan is amikor nem jön elő ez a jelenség, viszont az is előfordul (elég gyakran), hogy üzem-melegen is rángat gázadásnál. Adj tanácsot kérlek! Megoldható-e "házilag" a probléma?
Válaszodat előre is köszönöm!
Minden jót!
Molnár Zsolt
(2001. 12. 12.)
Ha írnál egy motor gyártási kódot, én is tudnám, milyen gyújtó rendszerrel és milyen karburátorral van szerelve a motor. Ennek fényében konkrét ötleteim is lennének. Ezek hiányában csak az általános dolgokat tudom írni.
Az automata szivató működését kell ellenőrizni, mert lehetséges, hogy nem üzemel. Egy alapos porlasztó tisztítás és beállítás mellett ellenőrizni kell a gyertyákat, a nagyfesz kábeleket, az elosztó fedelet és a rotort, valamint a vákuumos előgyújtás szabályzó membránját, nincs-e átszakadva?
Ha ez nem segít és szakszerűen át van nézve minden, írd meg a szükséges adatokat és adok még munkát.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól
600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de
jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.