Olajfolt az Astra alatt
Kicseréltem az olajteknő tömítését, de az olajfolt továbbra is megmaradt. Ezután elvittem szerelőhöz, hogy nézze meg a sebváltó olajszintjét, nem onnan jön-e az olaj.
Hatéves Opel Astrám van, aminek a motorja alatt a garázs betonján olajfoltot találtam. Kicseréltem az olajteknő tömítését, de az olajfolt továbbra is megmaradt. Ezután elvittem szerelőhöz, hogy nézze meg a sebváltó olajszintjét, nem onnan jön-e az olaj. Többszöri próbálkozásra, és többféle kulccsal sem tudta kivenni az olajellenőrző csavart, így dolgom végezetlenül távoztam. Ha van valami jó módszered az ilyen esetekre, légy szíves írd meg.
Üdvözlettel, Gyuri
(2002. 01. 23.)
Először is! Egy szerelőnek azért meg kéne tudni mondani teljes biztonsággal, honnan is folyik az olaj! Ha a váltóból, akkor nem is a leeresztő csavart fárasztotta. Mert az ennek a típusnak nincs. A diffi alatti lemezfedelet kell levenni, és ott folyik le az olaj. Aztán tömítő pasztával visszatenni, kicsit persze várni, hogy megkössön a paszta és a betöltő-szintjelző csavaron át feltölteni. Ha EZ a csavar nem jön ki, rá szoktam heggeszteni egy nagyobb anyát. Ott a helyén. A nagyobb anyát komolyabb kulccsal lehet megfogni, és a heggesztés okozta meleg is segít a lazításban!
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.