Rozsdahelyek az Astrán
Vannak-e jellegzetes hibái "gyermekbetegségei"? Mire kell figyelni, hogy hosszú ideig ne legyen semmi gond? Vannak-e tipikus helyek ahol először megjelenik a rozsda, mit tehetek ez ellen?
Decemberben vásároltam egy új Opel Astra Classic 1.4, öt ajtós (60 LE) gépkocsit. Eddigi (kevés) tapasztalataim jónak mondhatók. Amit kérnék tőled az az, hogy írd le röviden véleményedet, tapasztalatodat erről a típusról. Vannak-e jellegzetes hibái "gyermekbetegségei"? Mire kell figyelni, hogy hosszú ideig ne legyen semmi gond? Vannak-e tipikus helyek ahol először megjelenik a rozsda, mit tehetek ez ellen?
A másik egy konkrét kérdés: vettem egy pár eredeti sárfogót az első kerékhez. Felszerelésekor észrevettem, hogy a sárvédőben a kerék mögött a műanyag betét alatt egy szivacs van. Kipattintottam egy műanyag bolhát meg a betétet és kiemeltem a szivacsot. Egy kb 50 cm. hosszú, fekete, alakos bevonatos szivacsot, amely az alsó hamadáig megszívta magát vízzel (előtte mostam a kocsit) Kérdésem, hogy mi ennek a szerepe nem segíti-e a korróziót? Nem engedi a vizet akadálytalanul lefolyni és az üreg kiszáradását is akadályozza. Mi van ha nem teszem vissza?
Várom a véleményedet.
Köszönettel: János
(2002. 01. 23.)
A típus korróziós gócpontjai látványosan megszemlélhetők egy kicsit korosabb, fehér színű Astrán. Láthatsz ilyet szép számmal futkosni. Sajnos.
A legkényesebb a két oldali hátsó sárvédő ív, a kerekek felett.
A motor igényli a gyári előírásnál sűrűbb, 10 ezer km-enkénti olajcserét és mindenképpen megfelelő minőségű oljat! Bevált a sok helyen kapható Opel 10W-40 es motorolaj, ez félszintetikus, és az ára sem horror! Fentiek elmaradása könnyen a hidrotőkék megragadásához vezethet, és a motor hidegstart után úgy fog zakatolni, mint es rissz-rossz Lada.
Érdemes évente, a téli hidegek beállta előtt kicserélni a benzin filtert is! Ennyi. Egyébként megbízható, jó kis autók.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.