Peugeot 8 vs. 16 szelep
Szerintem a ti igényeitekhez inkább a 8 szelepes motorral szerelt verzió illik, hiszen döntően városi forgalomban lesz tekerve a kocsi nyaka, és a komfortos autózás is szerepel az igényeitek közt.
A barátnőm részére szeretnék egy új kisautót vásárolni. Peugeot 206 lesz, az biztos. A típus kiválasztásánál fő szempont volt a jó törésteszt eredmény, illetve a barátnőm véleménye.
Plusz én céges autóként hajtottam a 306 break 1.4 változatot, tisztában vagyok a képességeivel, csodát nem várok tőle. Ha azt a kasznit elvitte ugyanaz a motor (?), akkor szerintem a 206-oshoz is bőven elég lesz. A cégautó kb. 100 ezer km-t futott, különösebb probléma nem volt vele, megbízhatóan működött, pedig volt néhány kolléga, aki nem nagyon kímélte.
A barátnőm egy Pest közeli kisvárosban használná, szerintem jól vezet, és nem hiszem, hogy vadul hajtaná. Évente kb. 10-15 ezer km-t futna az autó, és valószínűleg 3-5 éves kora körül (50 ezer km.) cserélve lesz. Hál istennek anyagi szempontok nem nagyon befolyásolnak, inkább a biztonság, a komfort, és a megbízhatóság számít. Ja, és hogy ne lopják.
A lényeg a lényeg: vásárolható 1.4-es 8 szelepes (75LE) és 1.6-os 16 szelepes (~110LE) motorral is. Bevallom, nem vagyok egy műszaki zseni. Amit tudok ezekről a motorokról: a 8 szelepes alacsony fordulaton jobb nyomatékkal rendelkezik, ellentétben a 16 szelepes inkább magasabb fordulatszámon érzi jól magát.
Elolvastam a tulajonosok véleményét a Totalcar fórumain, tudom, lesz gond a motortartó gumibak környékén.
1. A te tapasztalatod szerint 50 ezer km-ig ilyen használat mellett statisztikailag számíthatok valami rosszra? Van valami tapasztalatod az 1.4 8 szelepes típussal?
2. Közkérdés: Érdemes 16 szelepeset venni? Mindenkitől azt hallottam, hogy nem szabad autót 8 szelepes motorral venni, mert az elavult. Tényleg? Ilyen átlagos családi használatnál számít ez valamit?
Üdv, egy bizonytalan vásárló
(2001. 12. 28.)
Egyáltalán nem elavult a 8 szelepes technika. Más teljesítmény és forgatónyomaték karakterisztika jellemzi, mint a 16 szelepest, mert alacsonyabb fordulatról is könnyebben elgyorsul, csak kicsit kevésbé intenzíven, viszont kevesebbet kell a sebváltót működtetni. Szerintem a ti igényeitekhez inkább a 8 szelepes motorral szerelt verzió illik, hiszen döntően városi forgalomban lesz tekerve a kocsi nyaka, és a komfortos autózás is szerepel az igényeitek közt.
A 8 szelepessel is lehet sportosan közlekedni, de kímélős vezetéstechnika mellett érezhetően rugalmasabb a motor szélesebb fordulatszám tartományok közt.
50 ezer km-ig általában egy kocsival nem sok minden szokott előfordulni a kötelező szervizigényein kívül, bár a 206-os modellnél a motortartó bakok eléggé gyengusra sikeredtek és az alapjárat szabályzó rendszere is kényesebb az átlagnál, sokan szidják. Ha valami ilyen gond fordul elő vele, komolyabban felszerelt márkaszervizbe kell vinni, nem a legközelebb eső kicsibe!
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.