Lanciával legózás

2002.04.14. 22:51

Kérésem az volna, hogy ha lehetséges, az előgyújtás szögét, a fúvókák(!) gyári méretét és helyét, a benzin-levegőcsavar általában vett állítási helyét, és a vezérműszíj beállításának pontos értékét, és a legmegfelelőbb gyertya nevét közölni szíveskedjen.

Kedves Doktor úr
Van egy 84-es, 1.5 benzines Lancia Deltám. Az őrületbe kerget ez az autó. Nem tudom rendesen beszabályozni a karburátort, a gyújtást és a vezérlést sem, gyári adatok hiányában. Akármilyen gyertyát veszek bele, 2-3 nap után az alapjárat megvan, de ha odalépek, akkor kihagy 1-2 henger. Ez gyertyacsere után elmúlik (az új gyertya is csak 2-3 napot bír!). Kérésem az volna, hogy ha lehetséges, az előgyújtás szögét, a fúvókák(!) gyári méretét és helyét a benzin-levegőcsavar általában vett állítási helyét, és a vezérműszíj beállításának pontos értékét, és a legmegfelelőbb gyertya nevét közölni szíveskedjen. Ezzel nem csak az én, de az autóm életét is megmentené, mert már az idegösszeomlás szélén állok, és nem sok hiányzik, hogy mérgembe felgyújtsam az egészet.
Válaszát előre is köszönöm, Péter.
(2001. 12. 28.)

A vezérlési jelek egyértelműen fel vannak tüntetve a motorblokkon és a vezérmű kerekeken. A motor kódja nélkül (a motorszám tartalmazza) és a porlasztó típusának ismerete nélkül egyéb adatot nem tudok közölni. Az előgyújtási értéket azért megtalálod a zöldkártyára írva is!
Szerintem amúgy nem is kéne otthon legóznod vele, mert egy teljes motor beállításhoz azért szükségeltetik némi szakmai előképzettség, és a típus ismerete mellet komolyabb tapasztalat is! Ha ezekkel rendelkeznél, nem felejtetted volna el megírni a hiányzó adatokat sem. (Bocs, nem megbántani akartalak, de ez is egy szakma, amit komolyan tanulni kell!)


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.