Opel diagnosztika

2002.04.14. 22:57

Vagy dadog, vagy felpörög (5-6000 rpm), vagy egyszerűen rángatás nélkül leáll. Szervizben feltették computerre, ahol semmi elektronikai hibát nem találtak, majd egy csomó mindent kicseréltettek velem.

Hello Doki!
Van egy C16NZ Opel Kadettem. Az a probléma, hogy hidegindítás után ugyan korrekt módon jár a motor, de indulás után (kb. 500 m) szinte mindig egyenetlenül kezd járni. Vagy dadog, vagy felpörög (5-6000 rpm), vagy egyszerűen rángatás nélkül leáll. Szervizben feltették computerre, ahol semmi elektronikai hibát nem találtak, majd egy csomó mindent kicseréltettek velem: alapjárati motor, gyújtás-tengely és ennek csatlakozói, gyertyakábelek, gyertyák, majd teljes injektorfej.
Ennek ellenére a hiba megmaradt. Nem tudom mitévő legyek.
Segítségedet előre is köszönöm.
Viktor
(2002. 01. 02.)

Meg kell nézetni a TEC-műszerrel, hogy mit ír ki hiba kódnak. Ez egy olyan Opel célműszer, ami a computer által letárolt elektromos hibákat olvassa ki a memo-ból, ill. az elektromos rendszer hibáit jelzi. Ha ez a műszer nem ír ki hibát, akkor mechanikus probléma okozza, de az első lépcsőben ezzel lehet komolyat lépni az ügyben.


Hello Doki!
96-os évjáratú, 1,6-os Vectra B-m van, amellyel kb. fél éve 140-es tempónál vagy felette, tehát kb. négyezres fordulatnál kigyullad a sárga motorellenőrzésre figyelmeztető lámpa a műszerfalon. Kb 5-20 másodperc múlva magától kialszik. A dolog kb. 5-10 percenként jelentkezik, és nem lehet behatárolni, hogy mivel van összefüggésben, mert ez a forgatókönyv akkor is, ha közben leveszem a gázról a lábam, de ha hagyom, vagy éppen még rágyorsítok, akkor is minden esetben kialszik. Mindez csak nagyobb sebességnél, hosszabb úton jelentkezik. A motornak amúgy semmi baja.
Ajánlották a műszeres ellenőrzést, de ennek a típusnak állítólag csak 5 újraindításig terjed a memóriája, utána elfelejti, hogy mi lehetett a hiba. A hosszabb, többnyire hétvégi autózások után meg még soha nem volt lehetőségem gyorsan bemenni a szervizbe. A dolog nem okoz semmilyen gondot, az autó rendesen megy, nem fogyaszt többet, mint korábban. Viszont a sárga lámpa elég idegesítő tud lenni.
Köszönettel:
Szabolcs
(2002. 01. 02.)

Erről a problémáról már sokszor írtam. Ha van rá lehetőség, meg kell tenni, ha nincs, meg kell teremteni, hogy legyen! És bevinni a szervizbe TEC-műszeres mérésre. El kell dönteni, mit is szeretnél? Megtalálni a hibát, vagy az előre eltervezett programot végigcsinálni. Sajnos ez egy gép, nincs tekintettel a hét végére és a szabad idős terveidre. Ő nem tud változtatni!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.