Kinyomja az olajat az 1.1 Trabi

2002.04.16. 14:21

Kétszer nem én cseréltem olajat. Először ferdén csavarták be az olajleeresztő anyát. Másodszor egy kútnál gépi olajcserén voltam, ott meg kicsit fordítottak a műveleten. Nem kiszívta a gép az olajat, hanem telenyomta fáradtolajjal.

Hello Doki, Négyütemű Trabant (105 ezer km) a kartergáz csövön keresztül telenyomta a porlasztót olajjal, és az olajmérő pálcánál is kinyomta az olajat. Remélem nem olyan nagy a gond csak valami dugulás a rendszerben. Vagy lehet valami nagyobb gáz pl. a hengereknél?
Mint a legtöbb embernek nekem is gond hogy hova vigyem a kocsit javítani. Sajnos az utóbbi években elég rosszak a tapasztalataim. Sok mindent inkább én csinálok, és nem csak anyagi megfontolásból.
Kétszer nem én cseréltem olajat. Először ferdén csavarták be az olajleeresztő anyát (pneumatikussal!) Másodszor egy kútnál gépi olajcserén voltam, ott meg kicsit fordítottak a műveleten. Nem kiszívta a gép az olajat, hanem telenyomta fáradtolajjal. Régen volt egy jó szerelőm, de ő meg abbahagyta a szakmát.
Tudsz valakit ajánlani Trabira, illetve ha minden igaz, a jövő héttől Astra-ra.
Fáradozásodat előre is köszönöm, LZsolt
(2002. 02. 18.)

Az olaj felhordásnak ekkora futási teljesítmény esetén még nem lehet oka a motor kopása. Vagy túl van töltve a motor olajjal, vagy az automata szivató hibája miatt benzin került a motorolajba és meghígult. De okozhatja még az AC-pumpa membránjának átszakadása is az utóbbi tünetet!
Mindez azért is meleg dolog, mert a benzines olaj elveszti kenőképességének komoly hányadát, ami a motor károsodásához, akár a főtengely csapágyak olvadásához vezethet.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.