Füstölő Skoda
Ha a motor üzemi hőmérsékleten (70-80 C) alapjáraton van, illetve ha szép fokozatosan növelem a sebességet (üresjáratban) akkor a kipufogóból fehér füst jön, de ha hirtelen felpörgetem (szintén üresjáratban) akkor fekete füst jön ki (de csak ekkor!) , majd ismét alapjárat fehér füst.
Nemrég vásároltunk egy Skoda 130L-t (1984-es). Sajnos vásárláskor nem tájékoztattak arról a mellékes tényről, hogy nem jó a termosztát, és sikerült a vizet felforralnom.
Miután forrásnak indult kb. 3 perc után tudtam csak félreállni, és leállítani az autót.
Még az eset előtt cseréltem le az olajat 15W40-re (Carex) majd (miután felforrt) megint lecseréltem ezúttal kicsit jobb minőségű olajat + STP adalékot is raktam bele.
Kérdésem a következő lenne: ha a motor üzemi hőmérsékleten (70-80 C) alapjáraton van, illetve ha szép fokozatosan növelem a sebességet (üresjáratban) akkor a kipufogóból fehér füst jön, de ha hirtelen felpörgetem (szintén üresjáratban) akkor fekete füst jön ki (de csak ekkor!) , majd ismét alapjárat fehér füst.
Mitől van ez? Kopott az olajlehúzógyűrű vagy ez természetes?
Válaszod tisztelettel megköszönném: Ádám Attila
PS: Annyit szeretnék még hozzátenni, hogy megnéztem a gyertyákat és a 2 szélső gyertya kormos volt a 2 középső viszont nem. Ha olaj kerülne az égéstérbe az okozhatja-e (nem inkább olajos lenne?) vagy a gyújtási feszültség a gyenge? Ha áll az autó egy teljes napot, akkor egy kicsit nehezen indul be.
(2002. 02. 13.)
Nem tudok olyan forgalmi okot, ami miatt 3 percig mennék tovább egy vizét forraló autóval! Amit te fehér füstnek nézel, nem inkább szürkéskék? Ugyanis a fehér arra utal, hogy víz kerül az égéstérbe. (hengerfej gyanú!) De akkor fogyna a hűtő folyadék és levegősödne a hűtőrendszer.
A szürkéskék füst az égéstérbe kerülő olajat jelzi. (Komolyabb mennyiséget persze.) A fekete füst pedig a kelleténél több üzemanyag jelenlétére, tehát vagy porlasztó hibára, rossz beállításra, vagy tökéletlen égésre valamelyik hengerben, vagy hengerekben! A te esetedben két hengerben is gond lehet, amelyik kettőben kormos a gyertya. Ennek oka több dolog lehet. A te műszaki felkészültségeddel nem kéne nekikezdeni ezek kiderítéséhez önállóan, inkább belátva, hogy ez is egy szakma, egy általános, de alapos motor beállítást, állapotvizsgálatot kellene végeztetni a legalább a motoron! Beleértve a szelephézag beállításokat, kompresszió merést és a porlasztó alapos tisztítását, beállítását is!
A hosszabb állás utáni nehézkes indulás miatt az AC-pumpát is ellenőrizni, esetleg cserélni kellene. Majdnem biztos, hogy visszaejti a tankba a benzint, de azt is meg kell nézni, nem lyukas-e a membránja, mert akkor benzin kerül az olajba és egy ugye nem a motor élettartamának növekedését eredményezi!
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.