Akadozó Corsa váltó

2002.04.21. 22:06

A tünetek a következők: hideg időben a reggeli elinduláskor alig lehet egyesbe és kettesbe tenni a sebességváltót. 5 perc autózás után, ahogy bemelegszik a hiba teljesen megszűnik, könnyedén jár a váltó. Szervizben furcsán néztek rám, amikor elvittem.

Üdvözletem!
Van egy 110 ezer km-t futott 94-es, Opel Corsa 1.2-esem. A tünetek a következők: hideg időben a reggeli elinduláskor alig lehet egyesbe és kettesbe tenni a sebességváltót. 5 perc autózás után, ahogy bemelegszik a hiba teljesen megszűnik, könnyedén jár a váltó. Szervizben furcsán néztek rám, amikor elvittem. Váltóolajcserét javasoltak, ami meg is történt, sőt még a rudazaton is állítottak egy keveset. Így melegen még könnyebben kapcsolható, de hidegen változatlan.
Iván Gábor
(2002. 02. 13.)

Nem tudom, milyen olajat raktak a kocsiba. De valóban igaz, hogy a váltó olajcseréje ez ügyben csodákra képes. Ha ugyan nem a kuplung kezdődő hibája okozza a nehézkes kapcsolást (folyton csúsztat). Ha a beállítása megfelelő, még mindig komoly az esély, hogy egy tárcsa cserére érett meg a kis autó. Erre utal a már megtett 110 ezer km is!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.