Renault váltó, Doki mobil

2002.05.01. 00:50

A probléma a 2-es sebesség kapcsolásával van. Minél hidegebb van, annál nehezebb kettesbe tenni. Nem recseg, hanem nem megy a helyére a váltókar. Nyáron, vagy ha bemelegszik a váltó, teljesen tökéletes a kettes is.

Tisztelt Autódoktor
Egy 1985-ös 1,4-es Renault 11GTL típusú gépjárművel rendelkezem, amit már kilenc éve csak a család hajt kíméletesen.
A probléma a 2-es sebesség kapcsolásával van. Minél hidegebb van annál nehezebb kettesbe tenni. Nem recseg, hanem nem megy a helyére a váltókar. Nyáron, vagy ha bemelegszik a váltó, teljesen tökéletes a kettes is. Többször volt már olaj cserélve a váltóban, de nem javult csak szépen lassan romlott a helyzet az évek folyamán. 145 ezer km van a kocsiban, ami reálisnak tűnik, az állapotát nézve.
Ugyancsak furcsa, indulás után alapjáraton, ha felengedem a kuplungot, az autó érezhetően előre mozdul. Ez is a hideggel arányosan változik. A váltónak üresben közelről fülelve van egy kis zörgő hangja, ami az utastérből nem hallható, menetközben sem.
Mit lehetne tenni?
Kérlek segíts! Géza
(2002. 04. 15.)

A zörgő hang a nyelestengely csapágyazás hangja, ami ennél a futásteljesítménynél teljesen üzemszerű, és amíg nem zavaróan hangos, nem is kell foglalkozni vele. A váltó olajat ki kell cserélni olyan viszkozitásúra, ami az előírás! A túl sűrű olaj miatt vannak a leírt tünetek. Ha megírod a váltó számát, megírom, milyen olajat tölts bele! De ez ügyben megkereshetsz telefonon is. (Az új tel. számom: 06 20 586 2055. Ez már a végleges!)


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.