Melegedő terepjáró
A problem, hogy hiába cseréltem tavaly termosztátot, az autó (illetve a motor) a melegebb idő beköszöntével egyre jobban melegszik. A hőmérséklet visszajelző mutató, nem középen áll normális esetben hanem kb. 2/3 előtt egy hajszállal, és 120-as tempó körül felfut a piros határáig. Kérdésem: normális ez egy terepjárónál? Azt gondolom egy 120-as tempót azért kéne bírnia hosszútávon (3000-es fordulat alatt van egy kicsivel ekkora sebességnél).
Korábbi válaszaid eddig mindig hasznosak voltak számomra, de most volna egy kérdésem:
A páciens Daihatsu Rocky, 2.8 TD. A problem, hogy hiába cseréltem tavaly termosztátot, az autó (illetve a motor) a melegebb idő beköszöntével egyre jobban melegszik. A hőmérséklet visszajelző mutató, nem középen áll normális esetben hanem kb. 2/3 előtt egy hajszállal, és 120-as tempó körül felfut a piros határáig. Kérdésem: normális ez egy terepjárónál? Azt gondolom egy 120-as tempót azért kéne bírnia hosszútávon (3000-es fordulat alatt van egy kicsivel ekkora sebességnél). Vagy tévedek? (Ja igen, még valami: az autó termosztát nélkül teljesen jól felmelegszik ilyen időben is mint most is van, és atomstabilan áll a mutató kicsit feljebb mint középen, nekem úgy tűnik, mintha a termosztát a csövek méretéhez képest túl szűk lenne.) Mi lehet a baj?
Köszönettel:
Takács Ákos
(2002. 04. 15.)
Nem hiszem, hogy ez a gondok gyökere! Meg kellene nézni, mennyire is vízköves a hűtő, ill. a vízpumpa blokkban lévő lapátkereke nem korrodálódott-e el, vagy nem szakadt-e le a tengelyről? (Mert találkoztam már ilyen problémával is, nem egyszer!) Ehhez azonban ki kell építeni a hűtőt is és a vízpumpát is! De a kezdődő hengerfej probléma is okozhat ugyanilyen tüneteket, csak akkor emellett még a vízcsövek is túl keménnyé válnak üzem közben, és levett hűtősapkával járó meleg motor esetén látni a buborékolást a hűtővízben! Ha hengerfejgond van, mindig meg kell keresni az okot is, ami előidézte!
Üdvözlöm!
Egy 83-as cápám van, ami néhány helyen kicsit rozsdásodik, az ajtón van egy hely, ahol a többi helytől eltérően azonban igen erősen. Otthon én magam mit tudok kezdeni vele, hogy megállítsam ezt a folyamatot? Vagy ez komoly meló, szakemberre kell bízni?
Köszönettel, Bartha Zoltán
(2002. 04. 15.)
Mindenképpen ki kell kérni egy szakember tanácsát úgy, hogy az autó is ott van, mert esetleg megállapítható az is, az említett helyen miért is rohad jobban, mint máshol!
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.