Lenullázott a km óra

2002.05.16. 00:26

Az autópályán fogta magát, egy hupnin átmenve minden mutató nullára ment egy pillanatra és minden számlálómat lenullázta! Most ott állok, hogy kb. 1500 km-nél jár az órám. Mi a fenét csináljak? Más visszatekerteti az órát, nekem viszont előre kellene, ráadásul ez alapján fizet a cégem is km pénzt.

Üdv Doki,
1996-os Peugeot 406-al közlekedem, eddig 110 ezer km van benne. Kb. 1 hónapja a km órám szenvedni kezdett, mely abban mutatkozik, hogy a reggeli hideg indításnál jól működik, majd ahogy a kocsi bemelegszik előbb elkezd ugrálni, a gödröknek megfelelően elveszti a csillapítását a mutató, majd később beáll 60-70 közé. Ahogy gyorsítok a mutató egyre kevesebbet mutat, kb. 110 km/h-nál már nulláig lemegy.
Később azt is produkálta, hogy reggel el sem indult, majd ha ráütöttem a műszerfalra, akkor elindult, de a fenti jelenségekkel együtt.
Aztán jött a nagyobb gond; az autópályán fogta magát, egy hupnin átmenve minden mutató nullára ment egy pillanatra és minden számlálómat lenullázta! Most ott állok, hogy kb. 1500 km-nél jár az órám. Mi a fenét csináljak? Más visszatekerteti az órát, nekem viszont előre kellene, ráadásul ez alapján fizet a cégem is km pénzt.
Tehát kettős hibám van: a km óra összevissza mutatja a sebességet, plusz előre kellene tekertetnem az órát. Okozhatja ezt jeladó probléma vagy inkább a műszer hibája lehet? Hol végeznek km átállítást? Óracsere következik vagy javítható vagyok? Félek a márkaszervizektől.
Várom válaszod, Gábor
(2002. 01. 05.)

Szerintem a műszerfalban egy testelési hiba okozza a leírt tüneteket. Egy ügyes villamossági szerelőnek nem okoz komoly gondot javítani. Esetleg próbáld meg a XIII. Ker. Alig u. 6.sz. alatt a korábban említett autó mérőműszer javító specialistát, (talán az egyetlen a városban!) Haudek József. Ő a neked megfelelő pozícióba tudja állítani a számlálót is!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.