Fulladozó Vectra

2002.05.16. 00:30

Időnként eléggé büdös a kipufogóból jövő szag, de amolyan jó salétromos illat. Mellesleg a kocsi nem füstöl, csak télen, mikor hideg, de ezt minden autó csinálja. Alapjárat hibátlan, fogyasztás szuper, komputer nem kakukkol semmiért, úgyhogy nem értem.

Szia Doki!
Jó pár éve van egy csodálatos Opel Vectrám. (GLS, 1.8i, 8 szelep, 1992-es, németeknél vásárolt). Apróbb problémákat meg tudok javítani, tipikusan kábeltörések, olajcsere. Szóval alap dolgokat. Meg vagyok elégedve vele, attól eltekintve, hogy enyhén rozsdás a hátsó kerékdob. Egyébként pöccre indul stb.
Sajnos azonban úgy vettem észre, hogy mostanában megfulladozik indulásnál, leginkább akkor, ha kissé dinamikusabban szeretnék indulni, lásd ugye padlógáz.
A motoron semmilyen komoly javítás nem történt, csak ahogy az évek telnek, alkatrészek kopnak: kuplung, féktárcsa, vízpumpa, gyertyacsere. Talán lehet hogy ezzel a megfulladozással összekapcsolható, hogy időnként eléggé büdös a kipufogóból jövő szag, de amolyan jó salétromos illat. Mellesleg a kocsi nem füstöl, csak télen, mikor hideg, de ezt minden autó csinálja. Alapjárat hibátlan, fogyasztás szuper, komputer nem kakukkol semmiért, úgyhogy nem értem.
Nem tudom elég információt adtam-e, de aggódom, hogy valami komolyabb baj érkezik, és szeretnék elébe menni.
Köszönettel, Zoli
(2002. 01. 05.)

Ha a katalizátor kezd eldugulni, annak lehet ez az előjele. De akkor a TEC-II műszer nem jelez elektromos hibakódot, és a kocsinak a kipufogóból hallható hangja is halkabbá válik, elveszti érces hangját és magas fordulaton is esik a teljesítmény, ill. ki sem forog a motor terhelés alatt végfordulatig.
Tehát: először is szervizbe és megmérni TEC-II-vel, majd CO-mérővel. Ha a CO-érték is sok, tuti, hogy haldoklik a katalizátor.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.