Egy kilométeres Felicia
Vajon meg kell-e (kellett volna-e) néha sétáltatni, el kezd-e rohadni, gyöngül-e a gumi, összeállhat-e valami a futóműben?
Mint tudjuk manapság a doktorok feladata már a kockázatokra és stb. való felkészítés is, ezért fordulok Önhöz azzal a kéréssel, hogy írja meg nekem, vajon milyen kockázatokat rejtene magában, ha én szeretnék egy 4 éves, de 1 km-t megtett autót venni (Skoda Felicia). Vajon meg kell-e (kellett volna-e) néha sétáltatni, el kezd-e rohadni, gyöngül-e a gumi, összeállhat-e valami a futóműben? Csupa olyan kérdés amelyet nem érek föl ésszel. Kérem segítsen.
Előre is köszönöm, Lakó Tamás
(2002.05. 02.)
Kedves Tamás!
Mindenképpen ajánlom, hogy első útja a szervizbe vezessen. Az autó gyártók a motornál minden évben előírják annak olajcseréjét (akár ment, akár nem) . Nem ártott volna, ha időnként megjáratják. A fékalkatrészek a hosszabb állásnál a korrózióra erősebben hajlamosak, ezért a fékhatás ilyenkor jelentősen romlik. Ugyanilyen veszélyes a fékfolyadék vizesedése (ugyanis párát von ki a levegőből) , ilyenkor a fékfolyadék forráspontja drasztikusan csökken. A futómű és a kormánymű gömbfejeinek "berohadása" komoly problémákat okozhatnak kormányzásnál. A gumiabroncsok, ha az autó nem fölbakolva volt tárolva, szintén károsodhattak. A gumialkatrészek öregedése is problémát okozhat (fékcsövek, ékszíjak stb.) . Az elektromos berendezések ellenőrzése is elengedhetetlen. Az önindító, generátor csapágyazása is károsodhat ilyen hosszú egy helyben állás után (ez igaz az összes csapágyra) . Ezeket a költségeket a megvételkor mindenképp kalkulálja bele.
Tehát ez az autó sokáig hű társa lehet, amennyiben most kellő odafigyelést fordít rá. Így később sem érhetik meglepetések. Gondtalan autózást kívánok.