Eszi a vizet a Golf
Egyrészről "eltűnik" a hűtővíz. Mindig utánatöltöm a hűtővizet a kis átlátszó műanyag tartályon keresztül, ami mindig valahova eltűnik, kb. 40 km megtétele alatt 5 dl (folt a kocsi alatt nincs).
Kedves autódoktor
Autómmal, egy 1997-es, 1.4 és Golf III-assal (TREND sorozat, 56 ezer km, motorszám: HEX949369) van egy kis problémám. Egyrészről "eltűnik" a hűtővíz. Mindig utánatöltöm a hűtővizet a kis átlátszó műanyag tartályon keresztül, ami mindig valahova eltűnik, kb. 40 km megtétele alatt 5 dl (folt a kocsi alatt nincs). A hűtővíz jelző lámpa mindig elkezd villogni, és mire hazamegyek a tartály megint üres. A hűtővíz viszont soha nem forr fel, mindig normálisan eléri a motorhőmérséklet az üzemi állapotot, és ott is marad, akár megerőltetőbb üzemeltetés ellenére is.
A másik problémám az, hogy hosszabb (egy éjszaka) , hűvösebb körülmények közötti állás után a motor nehezen indul. Mindig megakad az indító, nem tudja átpörgetni a motort. Körülbelül 4-5-ször kell indítózni hogy végre mechanikailag megmozduljanak a hengerek, utána azonnal be is indul a motor. Ezután kb. 10-15 másodpercig nem megy 1 vagy 2 henger, és rettenetesen füstös a kipufogógáz. Ha aztán beindul az összes henger, akkor megint jó minden.
Olajcsere, gyertyacsere, váltóolajcsere kb. 2 hónappal ezelőtt volt.
A két probléma kb. egyidőben jelentkezett, ezért gondolom, hogy összefügghetnek. Kérem segítsen!
Üdv, G.E.
(2002. 05. 02.)
Autómmal, egy 1997-es, 1.4 és Golf III-assal (TREND sorozat, 56 ezer km, motorszám: HEX949369) van egy kis problémám. Egyrészről "eltűnik" a hűtővíz. Mindig utánatöltöm a hűtővizet a kis átlátszó műanyag tartályon keresztül, ami mindig valahova eltűnik, kb. 40 km megtétele alatt 5 dl (folt a kocsi alatt nincs). A hűtővíz jelző lámpa mindig elkezd villogni, és mire hazamegyek a tartály megint üres. A hűtővíz viszont soha nem forr fel, mindig normálisan eléri a motorhőmérséklet az üzemi állapotot, és ott is marad, akár megerőltetőbb üzemeltetés ellenére is.
A másik problémám az, hogy hosszabb (egy éjszaka) , hűvösebb körülmények közötti állás után a motor nehezen indul. Mindig megakad az indító, nem tudja átpörgetni a motort. Körülbelül 4-5-ször kell indítózni hogy végre mechanikailag megmozduljanak a hengerek, utána azonnal be is indul a motor. Ezután kb. 10-15 másodpercig nem megy 1 vagy 2 henger, és rettenetesen füstös a kipufogógáz. Ha aztán beindul az összes henger, akkor megint jó minden.
Olajcsere, gyertyacsere, váltóolajcsere kb. 2 hónappal ezelőtt volt.
A két probléma kb. egyidőben jelentkezett, ezért gondolom, hogy összefügghetnek. Kérem segítsen!
Üdv, G.E.
(2002. 05. 02.)
Kedves G.E.!
Az elmondott tünetek alapján sajnos rossz hírt kell mondanom. Legvalószínűbb hiba a hengerfejtömítés tönkremenetelére utal. A hűtőfolyadék az égéstérbe kerül, majd a kipufogón keresztül távozik, ezért nincs folt a kocsi alatt.
Az indítási problémát pedig a hengerbe jutott folyadék okozza. Azt nem bírja összesűríteni a motor, és ezért rángat indítás után pár másodpercig.
A hiba orvoslása hengerfejtömítés csere, illetve szükség esetén a hengerfej síkra húzása. Amint ez megtörtént újra minden rendben lesz.