Buherált Aerodeck 2.2

2002.07.12. 11:06

Eredetileg automata váltó volt benne, én manuális váltóval vettem már meg. Ezen az átépítésen túl az előző gazdája autógázt rakatott bele, elég sufni megoldásokkal.

Tisztelt Autódoktor!
Tavaly év végén vásároltam egy amerikai Honda Accord Aerodeck 2.2 exi típusú, 93 végi (F22A1 motor, CB9-es alváz) autót.
Eredetileg automata váltó volt benne, én manuális váltóval vettem már meg. Ezen az átépítésen túl az előző gazdája autógázt rakatott bele, elég sufni megoldásokkal.
Hiányzott a rendszerből a lambda elektronika, a gyújtó trafóról vettek le 12 voltot, a levegő keresztmetszetét 40 százalékra csökkentették a gázkeverővel, kiszedték a motor kontroll lámpáját (a gázüzem megzavarhatja a kocsi elektronikáját, de így nem látszik, no comment). Az egészet úgy ahogy van kiszereltettem. Ez volt az autó előélete.
A problémám a következő: jó magyar utakon áthajtottam egy huppanón, ami után a kocsinak teljesen elment az ereje. Olyan érzés volt mintha csúszna a kuplung. Több helyen voltam (2 Honda márkaszervizben is) de elhajtottak mindenhonnan, hogy kontroll lámpa nélkül nem lehet semmit csinálni, és hogy az milyen nagy munka berakni stb stb.
Teljes elkeseredés után fogtam magam és szétszedtem a műszerfalat (1 óra munka, úgy hogy keresnem kellett a csavarokat, egy gyakorlott szakembernek 20 perc se volna) elmentem az első autósboltba (műszerfal nélkül) és vettem izzót. És csodák csodája az autó megjavult. Beraktam az izzót, műszerfal vissza, már megint nem megy. Kitotóztam hogy melyik kábelköteg miatt csinálja, de a Honda Éles-től elküldtek, hogy márpedig a műszerfal nem hat így vissza, esetleg a fordulatszámmérő letestel, de akkor nem megy egyáltalán a kocsi, biztos azért van mert hogy automata váltós volt eredetileg és ki kéne cserélni a computer-t kézi váltósra. Bontottan 300 ezerért próbálnak szerezni.
Na most nem vagyok autószerelő, csak lelkes autókedvelő, de a fenébe is csekély utána olvasás után is kiderült hogy a Hondánál azonos generációknál 2-3 féle computer van, aztán az van a Civic-től kezdve az Accordig mindenben, de legalábbis az automatának a vezérlője a vezető oldali A oszlopon van teljesen függetlenül, amit ha nem lenne egybeépítve a tempomattal ki is dobhatnék.
Ezek után az lenne a kérdésem, hogy saját magam ki tudom deríteni hogy melyik vezeték a felelős a hibáért, vagy mindenképp szakemberhez forduljak és ha igen hova?
Ezeken felül az alapjárat sem egyenletes, amit még meg tudtam volna szokni, de ha megy a klíma eszméletlenül rázza a kormányt, csörög minden. Meglátásom szerint a gyújtáselosztóba sem minden eredeti, a csatlakozóig megy egy 2-2,5 mm2 és sárga vezeték, ami egy 1-1,5 mm2 -es fekete-sárgában folytatódik. Gyertyák lettek cserélve, légszűrő szintén, új rotort kapott, igaz a fedelet nem cseréltem, gyújtókábelek épek párhuzamosan vezetve (de nem új), olaj mobil 5w-50, kontrollámpa nem villog ki hibakódot, olajat egy cseppet nem fogyaszt. Amit még tapasztaltam hogy melegben is határozottan erőtlenedik. Egyébként rendesen kipörög a motor, amit ritkán használnék ki mondjuk. Amit magam meg tudtam csinálni az hogy kibontottam a kábelköteget és újra bandázsoltam, de csak tüneti kezelés volt. Annyit értem el hogy néha jó, néha nem, olyan érzés, mint amikor a klima bekapcsol, és visszafogja a motort.
Egyébként imádom a járgányt élmény vezetni, de ki tudja megcsinálni? Azt tapasztalom hogy nem akarnak foglalkozni a hibával.
Elnézést a hosszú levélért, az Index Honda fórumon ajánlották hogy forduljak ide segítségért.
Köszönettel, Tamás

Tisztelt Tamás!
Válaszom sajnos rövidebb, mint a kérdés. A szakszerűtlen átalakítások és beépítések okozhattak olyan hibát, mely ezeket a tüneteket előidézi. Bár előfordulhat, hogy a gyári kábelkötegeknél van olyan kontakthiba, mely a kábel rángatásával időszakosan megszűntethető. Ennek kiderítéséhez a kábelek mozgatásával közelebb kerülhet. Amennyiben nem jut vele dűlőre mindenképpen szakemberhez kell fordulni, olyanhoz aki rendelkezik Honda kábelköteg rajzzal. Az egyéb hibák (alapjárat probléma, gyújtáselosztó kábelek) egy kapcsolási rajzzal szintén könnyebben megtalálhatóak. Sajnos így látatlanban nagyobb segítséget nem tudok nyújtani.