Audi A4 TDI tuning és más
Kellene néha több erő, de nem azon az áron, hogy a motor tartóssága, megbízhatósága, vagy élettartama lássa a kárát. Létezik-e olyan chip tuning, ami nem befolyásolja ezeket és csak akkor avatkozik be, amikor jobban odalépek, egyébként "alszik" mintha benne sem lenne az autóban?
Egy autó, három kérdés:
Autó: Audi A4 TDI Quattro 1997. márciusi. Első tulajdonos vagyok, nő (nem szőke !)
Mi a véleménye a chip tuningról ? Ebben az autóban a 110 lovas TDI van alapban, (piros I ) de van amikor keveslem. Kellene néha több erő, de nem azon az áron, hogy a motor tartóssága, megbízhatósága, vagy élettartama lássa a kárát. Létezik-e olyan chip tuning, ami nem befolyásolja ezeket és csak akkor avatkozik be, amikor jobban odalépek, egyébként "alszik" mintha benne sem lenne az autóban? (Tudom hogy rossz párhuzam, de mint a nitro.) Amíg zárva, addig nem okoz semmit. Vagy minden belepiszkálás potenciális motorgyilksság és ezért ellenjavallt?
Más:
Az autó néha - főleg erősebb kihúzatás után, amit a dieselek egyébként sem szeretnek - mintha lekapcsolná a turbót. Illetve nem is mintha, hanem valóban. Ha leállítom, egy fél óra múlva visszajön a turbónyomás. Illetve reggeli induláskor - tehát első beindításkor mindig jó. A hiba természetesen szakszervizben teljességgel reprodukálhatatlan... mivel akkor mindig jó. Voltam a Porsche Budánál, persze nem okoztak kellemes csalódást, valami vezetéket cseréltek állítólag. Egy hétig jó is volt az autó, azóta minden a régi.
Most mi legyen, mit javasol?
Harmadik: talán nem autódoktori kompetenciájú a kérdés, de mégis felteszem, kimutatható-e pl. ennél az autónál konkrétan, hogy milyen "hozzáadott értéket " jelent egy hazai forgalomba helyezés, leinformálható előélet stb ? Tudom, hogy kicsit furcsa a kérdés, de egyszerűen nem értem, hogy - azóta már elhalasztott - eladási próbálkozásom során miért álltak elkerekedett szemmel, értetlenül a potenciális vevőim azon kijelentésem előtt, hogy az autó valóban jó 150 ezer Ft-tal magasabb eladási árral rendelkezik, mint az átlag, de azt is meg kell ám fizetni, hogy egy újkorában 9 milliós kocsi előélete, származása, karbantartottsága makulátlan, nem pedig hamis olasz szervizkönyvel kb. 13 tulajdonossal és 2 totálkárral rendelkezik, noha a műszerfal gyönyörűen fénylik a szilikonsprétől. Vevőim egybehangzóan állították, hogy ezt a tényt nem lehet forintosítani!
Kíváncsian várom válaszát, örülök hogy egy hozzáértő, mindenfajta motivációtól mentesen segít nekünk gyenge nőknek is.
Tisztelettel, Márti
Kedves Márti!
Minden teljesítménynövelésnek vannak hátrányai (többletfogyasztás, intenzívebb motorkopás, káros anyag kibocsátás növekedése.) Az autógyártók arra törekszenek, hogy a hosszú élettartam, és a gazdaságos üzemeltetés alacsony káros anyag kibocsátással párosuljon. E három cél érdekében kompromisszumot kell kötni. A teljesítmény növelés csak a másik kettő rovására tehető meg. Bár a chip tuningos autó nem "altatható" mint a nitrós, kevésbé káros. Bizony a nitrós autó élettartama sokkal rövidebb, mert használata közben a motor hatalmas terhelésnek van kitéve. Így hiába "alszik" egyébként.
Másik kérdésére válaszolva: a hiba okának kiderítéséhez mindenképpen szerviz ajánlatos. Ők sincsenek könnyű helyzetben (bár nem védeni akarom őket), mert a hibát könnyen megtalálni csak annak jelentkezésekor lehet. A leírtak alapján valószínűsíthető, hogy turbóvezérlési probléma áll fenn.
A harmadik kérdéssel kapcsolatban pedig azt tudnám mondani, hogy a gépkocsi eladásakor a piaci érték a makulátlan autókat veszi alapul, az attól való negatív eltérés értékcsökkenő tényezőként jelentkezik (pl. totálkár, hamis szervizkönyv, stb.). Így azt kell mondanom, hogy a makulátlan előélet nem jelenthet többletárat, inkább csak könnyebb eladhatóságot.