Rejtélyes Calibra problémák
Ugyanakkor párás időben a gyújtásrendszer hibája is könnyebben megmutatkozik.
Van egy 1990-es C 2.0XE Calibrám, amivel valami számomra rejtélyes dolog történt.
Kb. 2 hete vettem meg, és amikor múlt héten leesett az első eső, másnap nem akart az autó normálisan indulni. Ez azt jelenti, hogy amikor hidegen indítottam, akkor mindig lefulladt. Kb. 5 percig kellett játszani a gázzal, hogy megtartsa az alapjárati fordulatszámot.
Ez még semmi... Amikor elindulok, akkor kb. 2500-as fordulatnál az autó mindig rángat, és ezt teszi minden sebességi fokozatban, de ezt akkor is amikor már meleg a motor. Elvittem egy szerelőhöz, az ott voltmérővel matatott valamit, és azt mondta, hogy a lambda szonda ment tönkre. Valami feszültségérték, aminek 0,1 V és 0,9 V között kellett volna ingadoznia, az az én autómnál fixen 0,43 V értéket mutatott.
Tudnál valami tanácsot adni? Szerinted mi lehet a probléma? Tudnál valami tuti helyet ajánlani ahol korrektek és nem vernek át annyira?
Előre is köszi:
Kádár Zsolt
Szia Zsolt!
A szerelő által adott számadatok alapján valóban lehet lambda szonda hiba. Ugyanakkor párás időben a gyújtásrendszer hibája is könnyebben megmutatkozik. Könnyebben áthúz a gyújtókábel és a trafó. Szakszerviz számítógépén a hiba könnyebben kimutatható. Próbáld meg valamelyik jónevű szakszervizben elvégeztetni a diagnosztikát.