Renault 19-es ingadozó alapjárat
Ha a szervokormányt tekerem akkor néha csak 1000 f/min az alapjárat, de néha felemeli egészen 2000 f/min-ig is.
Kb. 1 éve sikerült hozzájutnom egy kicsit leharcolt állapotú, '92-es évjáratú
Renault 19 16V típusú autóhoz (1,8i 16V 101kW).
Már amikor megvettem feltűnt, hogy nagyon magas az alapjárat (1500-2500 f/min) amit a hőmérséklet jeladó, lambdaszonda cseréje, és a motor beszabályozása után kb. 1000 f/min-re le tudtam vinni.
Ez így talán elfogadható is lenne, tekintettel a motor sportos jellegére, viszont ha az autó gurul üresben akkor néha stabilan áll az alapjárat 1000 f/min-nél, néha viszont felpörög a motor 1500 f/min-ig. Ha a szervokormányt tekerem akkor néha csak 1000 f/min az alapjárat, de néha felemeli egészen 2000 f/min-ig is.
Ettől a hibától eltekintve a motor kifogástalanul jár, a fogyasztása is baráti 8-9 l/100 km.
Mi lehet a baj?
Segítséged előre is köszönöm:
Tisztelettel: Rádi Tibor
Szia Tibor!
Tüneteid alapján a hiba az alapjárati állító motornál keresendő. Ha a lambda szonda csere és a motor beszabályozása szakműhelyben történt, akkor a motor computeres beállítása közben ennek ki kellett volna derülnie.
Ha tekered a kormányt vagy bekapcsolod a klímát, netán villanyt gyújtasz, az mind hatással van az alapjáratra, ennek korrekcióját ez az állító motor végzi el. Ezért természetes, hogy az alapjárat kis mértékben emelkedik, ám ha nem figyeltek kellően a beállításra, akkor ez lehet ilyen nagy mértékű.
Az alapjárati motor beállításával vagy cseréjével normalizálódik a motor járása.