Intercooler beszerelése
Egyenes szakaszokon nyugodtan használhatsz fémcsövet, míg a 90 fokos ívekben szövetbetétes gumicsöveket használj.
Kicsit gyengének tartom az utolsó szériás Ford Escort 1.8TD autómat, így
elhatároztam, hogy intercoolert varázsolok rá (felszerelés és a
lehetőség adott).
Az autó hűtője és a lökhárító között hatalmas hely van, így beszereztem egy Francia autónak a töltőlevegő visszahűtőjét (bontóból). Igen ám, de valahogy össze kell kötni a hűtő csonkjait a turbóval és a szívótorokkal (elég tekervényes cső kell hozzá).
Két kérdésem lenne:
Milyen csövet érdemes használni (flexibilis fém, gumi stb.), és vajon
miként lehet ilyenre (90 fokos ív, formák) ráakadni, mert ezt
autósboltban nem igazán lehet venni?
Vajon ha így egy kicsivel több levegőt szívhat a henger és nagyobbak
lesznek a robbanások, az károsítja-e a motort (nem használom
padlógázzal)?
Köszi,
Gábor
Kedves Gábor!
Az Intercooler beszerelésével semmilyen kárt nem okozol a motorban, hiszen az intercooler a turbó által összesűrített, és ez által felmelegedett levegőt hűti vissza.
Egyenes szakaszokon nyugodtan használhatsz fémcsövet, míg a 90 fokos ívekben szövetbetétes gumicsöveket használj. Ezek feltétlen intercooler csövek legyenek. Semmilyen körülmények között ne használj vízcsöveket vagy szívómotoroknál használt levegő csöveket, ugyanis ezek szerkezete nem felel meg erre a célra. Beszerzésük szintén bontóból a legolcsóbb.
Ám mindez valószínűleg nem okoz akkora teljesítmény növekedést, mint amit vársz, ezért az intercooler mellé egy minimális turbónyomás növekedés is ajánlott lenne. Ezek után a következő lépés esetleg a direkt (sport) légszűrő beépítése lehet. Ha mindez még mindig nem elég, és vastag a pénztárcád jöhet a chip tuning.
Na most miután ezek megvannak, már csak a magassági kormányt szerezd be (de legalábbis borzasztóan kapaszkodj abba a kerek vacakba magad előtt).