Zajos Clio panaszai
Ha nem áll semmilyen előzmény rendelkezésedre, a motorolajat mindenképpen cseréld, ellenőrizd a légszűrőt, a gyertyákat, az ékszíjat és a vezérműszíj állapotát.
Mostanában vásároltam egy '92-es Clio 1.2 RT-t. Németországból hozták be. Lenne egy-két kérdésem.
1. Milyen motorolajat javasolsz hozzá? Nekem ajánlottak Shell Helixet 10W-set, nagyon olcsóért.
2. Mondták, hogy cseréljek rajta olajszűrőt,vezerműszíjat. Mit kell meg cserélni?
3. Voltam vele zöldkártyán, de a CO-szint elég magas volt, mikor hideg volt a motor 0.8-0.9. Amikor elvitte a szerelő, hogy bemelegedjen 1.8-2.2. Hogy átmenjen a zöldkártyán, be kellett kapcsolni a vilagítást! Ez mitől lehet?
4. Szerintem sokat is fogyaszt a kocsi: eddig 200 km-t mentem vele, ebből 60 km országút, 5000-ért tankoltam, de megint mehetek.
5. A motor elég hangosan jár sokan meg is kérdezték, nem dízel véletlenül??? Mi a gond?
Előre is köszi,
Mándi László
Kedves László!
A 10 W 40-es jó, de ha olajat cserélsz, a motorolaj szűrőt is feltétlen cserélned kell.
Mivel nem írtad meg, hogy mennyi km van az autóban, így csak általános tanácsokat tudok adni.
Ha nem áll semmilyen előzmény rendelkezésedre, a motorolajat mindenképpen cseréld, ellenőrizd a légszűrőt, a gyertyákat, az ékszíjat és a vezérműszíj állapotát.
Az átvizsgálást ne hagyd abba a motornál, ellenőrizd a futóművet, a féket (fékolajat legalább 3 évente érdemes cserélni), a kormányberendezést is. Hideg motornál a károsanyag-kibocsátás természetesen magasabb a gyári értéknél, hiszen az meleg motorra vonatkozik. Egy műszeres beállítás valószínűleg javít a CO-n és a fogyasztáson is. Itt a lambda szondádat is ellenőriztesd. Ha a szelephézagot beállítják csendesebb lesz a motor, és ezáltal is csökken a fogyasztás.
Ha már semmi sem segít, legalább jó lesz traktornak, úgyis hangos (vicc volt).