Escort váltóprobléma
Ha a váltó fogaskerekek koptak volna el, a hang csak annál a sebességi fokozatnál jelentkezne, amelyik fogaskerék pár túlzottan megkopott.
Van egy 1993-as Ford Escort kombim, 1.8i, 16v, dupla vezérműtengely, Ghia
felszereltség.
Erős súrlódó-karistoló hangot hallani a váltó felől, ha erőátvitel történik.
(Tehát akkor is, ha leveszem a gázról a lábam menet közben, sőt ekkor
hallható igazán.)
Ha pontosan akkora kis gázt adok, hogy ne legyen semmi terhelés az
erőátvitelen, nincs semmi hang. Üresben a kuplung kinyomására ez a hiba nem tapasztalható, nincs kinyomócsapágy hang... A sebességeket nem veszi nehezen.
Mi okozhatja a hibát?
Az alábbi vélemyényeket mondták eddig: váltó fogaskerekek elkoptak (ezt
érdekesnek találnám), szinkrongyűrűk kopottak (de a sebességeket nem veszi
nehezen), illetve nyelestengelynél kopás okozza.
Az Ön véleménye szerint mi okozhatja ezt a hangot?
Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel:
Juhász László
Tisztelt László!
Haladjunk hátulról előre.
"Nyelestengely kopás" alatt a nyelestengely kopott csapágyának hangját értik. Ez járó motor mellett üresben is jól hallható, melyet a kuplung kinyomásával meg is tudunk szüntetni, tehát ezt kizárhatjuk.
Ha a szinkrongyűrűk lennének kopottak, (mint ahogy Ön is leírta) nehezen lehetne váltani, de mivel ez sem áll fenn ezt is kizárhatjuk.
Ha a váltó fogaskerekek koptak volna el, a hang csak annál a sebességi fokozatnál jelentkezne, amelyik fogaskerék pár túlzottan megkopott.
Mivel azonban Ön nem ezt jelezte, szerintem a diffinél van a hiba, így annak a foghézagait és csapágyait kellene ellenőriztetni illetve hézagoltatni vagy cseréltetni.
Üdvözlettel,
Autódoktor