Kopott Honda?
Nagyon megkímélt állapotban vettem egy ismerősömtől, tuti, hogy nem hajtották, de sajnos nagyon sok olajat zabál, de csak akkor ha pörgetem.
Van egy 1992-es Honda CIVIC 1. 6 ESI -m, 130. ezer km-t futott eddig. Nagyon megkímélt állapotban vettem egy ismerősömtől, tuti, hogy nem hajtották, de sajnos nagyon sok olajat zabál, de csak akkor ha pörgetem. Nem hiszem, hogy kopott lenne a motor, mert a hangjával és a teljesítményével nincs semmi gond.
Véleményed szerint mi lehet a probléma, egy ismerősöm szerint az olajlehúzó gyűrűvel lehet probléma, ez milyen költséggel járhat.
Válaszodat előre is köszönöm,
Krisztián
Kedves Krisztián!
Minden autó, ha nagyobb teljesítményre kényszerítik az "átlagnál" természetes, hogy több olajat fogyaszt. Jó lenne tudni, hogy nálad mit jelent a nagyon sok, és mennyi ideig, milyen fordulaton pörgeted. Pl. ha autópályán tartósan max. sebesség tartomány közelében autózol, akkor ez átlagban 1 ezer km alatt akár 1 liter olajat is jelenthet, de ez természetes.
Ha az olajlehúzó gyűrűvel lenne probléma, akkor a kipufogógáz kékes színű lenne. Azt, hogy elég-e a gyűrűcsere, csak a motor megbontása után tudják megmondani, mert ekkor derül ki, hogy a dugattyú és a hüvely mennyire van megkopva. Így a gyűrűcsere akár több tízezres összegétől kezdve, akár több százezres motorgenerál is lehet (ne ijedj meg, ez csak a legrosszabb lehetőség).