Ingadozó Astra
Az alapjárattal lenne problémám, pontosabban amikor bemelegszik a motor, akkor megfigyelhető, hogy amikor kinyomom a kuplungot, az alapjárat szabályosan fel-le megy. Olyan másodperces ingadozással.
Ismét nekiállok bekalapálni a problémámat, mert előző 3
levelemre eddig még nem érkezett válasz. Nem
rosszindulatból irom, biztos neked is lennének fontosabb
dolgaid, de ha tudsz 5 percet szánni rám, megköszönném.
Szóval a gond egy 95-ös Astrával lenne a motor 1.4 NZ típus.
Sok időt szenteltem eddig a hiba feltárására, mivel az elektonika területén jól eligazodom, ez pedig annak tűnik. Az alapjárattal lenne problémám, pontosabban amikor bemelegszik a motor, akkor megfigyelhető, hogy amikor kinyomom a kuplungot, az alapjárat szabályosan fel-le megy. Olyan másodperces ingadozással, mindig azonos fordulatszámérték között, kb 900-1800, 900-1800.
Ez
egészen addig tart, amíg az autó meg nem áll. Ilyenkor
szépen visszaáll az alapjárat, de elég az autót legurítani
egy lejtőn pl. és újra kezdi. Szóval elkezdtem módszeresen
megkeresni a hibát. Mondanom se kell, a hibatároló üres.
Jött elsőnek a lamdaszonda, ha lehúztam a csatit kb. 5 mp után felgyulladt a diagn. lámpa, ha visszadugtam
kialudt. Következett az alapjárati szervó, elég rohadtul
nézett ki, alig birt mozogni benn a tengely, úgyhogy csere
(sajna nem változott tőle semmi).
Jött a vizhőmérséklet gomba,
(nem a mutatóé) kimértem az ellenállás értékeit, minden
hőmérsékleten a megadottat produkálta. Gázpedál érzékelő, jó.
(Motorfék üzemben érezni, hogy lezárja az üzemanyagszelepet,
majd egy bizonyos fordulatszám alatt nyit a mágnesszelep.)
Csatlakozók, vezetékek tökéletesek, vákuumcsövek tömitések
szintén. Van egy rossz érzésem, hogy már csak a vezérlő
elektronika maradt.
Szóval ha van ötleted, szivesen veszem, egyet kivéve hogy
forduljak márkaszervizhez, mert eddig sajnos csak rossz
emlékeim vannak velük kapcsolatban, úgyhogy inkább
kihagynám. Bocsánat a hosszú levélért, de sajnos az élet sem
egyszerű.
Üdvözlettel : Zoltán
Kedves Zoltán!
Az élet tényleg nem egyszerű, csakúgy, mint a Te problémád. Én alapból az alapjárati szervóra gondolnék, de írtad, hogy ez cserélve lett. Ugyanis guruló autónál üresjáratban az alapjárati fordulatszámot meg kéne, hogy emelje, annak érdekében, hogy kellő teljesítmény álljon rendelkezésre, pl. a kormányszervónak. Nem tudom, hogy bontott vagy új alapjárati szervót tettél bele, ugyanis lehetséges, hogy ugyan működik, de ezt a funkciót nem látja el.
Ezt, ha álló autónál, de járó motornál is produkálná, akkor lehetne a lambda szonda hibája is, mert nem megfelelően szabályoz a két határérték között, így hol túl dúsul, hol leszegényedik a keverék. Ezzel csak arra szeretnék rávilágítani, hogy azzal az ellenőrzéssel, amit te végeztél még nem lehet kizárni, hogy a lambda szonda hibás.
Félek, hogy ennek a hibának a kiderítéséhez mégiscsak valamiféle márkaszervizhez kell fordulnod, vagy olyan szerelőhöz, akinek megfelelő műszerezettsége megvan a hiba kiderítéséhez.