Escort váltó kidobja
Nagyritkán recsegve veszi a 3. fokozatot (csak azt!) és olyan is volt hogy kidobta. Mi lehet az oka? Miért pont a 3. fokozat, amit nem olyan gyakran használ az ember?
egy korábbi válaszhoz fűzném hozzá, hogy az én Escortom is ugyanilyen tüneteket produkálta tavasszal. Gázelvétel
után csikorgott, amikor viszont terhelés alatt volt akkor nem (vagy
csak kicsit). A diganózis a csapágyak komoly kopása (teljes
kikészülése) a megoldás pedig a csapágyak cseréje volt.
Ebbe kopásba belejátszott, hogy szivárgott a váltóolaj, és talán már elégtelen
volt a kenés.
Remélem használható valamire a véleményem.
Viszont kérdeznék is kettőt:
1. A váltó (iB5) nagyritkán recsegve veszi a 3. fokozatot (csak azt!)
és olyan is volt hogy kidobta. Mi lehet az oka? Miért pont a 3.
fokozat, amit nem olyan gyakran használ az ember (mint a 2. -at vagy a
4. -et)?
2. Az üresbe kapcsolt váltókarnak mekkora oldalirányú lötyögése lehet
egy 6 éves (kb. 100 ezer km) autóban?
Köszönettel,
Péter
Kedves Péter!
Észrevételét köszönöm a múltkori váltós kérdéssel kapcsolatban.
A kérdésére válaszolva: feltehető, hogy a 3. fokozat szinkrongyűrűjével ill. szinkron dobjával kapcsolatos a probléma. Hogy miért pont a harmadik? Lehet ez egy anyaghiba, vagy ahogy említette, a váltót már csapágyazták, (és ha a hiba csak az óta jelentkezett), akár hézagolási probléma is. A hézagolási problémával könnyen magyarázható lenne, hogy a 3. fokozatot kidobja. Ha mégsem az, akkor a szinkrondob és a fogaskerék túlzott kopásából eredhet.