Extrák keresése, 96-os Corolla
Van egy full fapad 96-os Toyota Corollám, amit nagyon szeretek, de már igencsak hiányzik belőle némi extra. Hifit megoldottam, központi zár szintén pipa, elektromos ablak majd talán, de az lenne a kérdésem, hogy szervokormány es automata váltó hogyan kerülhetne bele?
A Golf II GTI tesztben olvastam, hogy ehhez a típushoz szervokormány utólag kb. 150 ezerbe fájna.
Nos, nekem nincs Golfom, viszont van egy full fapad 96-os Toyota Corollám, amit nagyon szeretek, de már igencsak hiányzik belőle némi extra. Hifit megoldottam, központi zár szintén pipa, elektromos ablak majd talán, de az lenne a kérdésem, hogy szervokormány hogy s mint kerülhetne bele - egyáltalán van-e erre megoldás és ember, aki ezt esetleg kivitelezné?
A márkaszervízzel nem lenne bajom, de félek, hogy drágák, viszont a kormány azok közé az alkatrészek közé tartozik, amivel nem szívesen viccel az ember fia. Válaszát előre is köszönöm.
Üdv, Mike
PS: Tegnap írtam Önnek levelet egy 96-os Corolla szervosításáról, gondolom,
elfoglalt, ezért nem volt még érkezése válaszolni. Viszont lenne még egy
kérdésem: lehet-e ezt a típust utólag automatára átalakítani a manuális 5 sebességes váltóról? Ha igen, ki-hol-mennyiért tudná ezt elvégezni nekem. Tudtommal egyébként volt ebből a típusból automata.
Doki2 (Feri):
Kedves Mike!
Mindenre van megoldás, csak pénz, pénz, pénz, na meg türelem kérdése. Mindkét kérdésre a válasz az autóbontóból érkezik. Ugyanis ezeket a dolgokat elfogadható áron csak onnan lehet beszerezni. A kormánnyal valóban nem szívesen viccel az ember, ezért csak teljesen típus azonos szervo kormányt szabad beletenni, és természetesen a hozzá tartozó alkatrészeket (csövek, szervo szivattyú, ékszíjtárcsa, ékszíj).
Mindenféle egyéb "gányolás" életveszélyes!
Az automata váltóval már nehezebb a dolga, legalábbis a beszerzésével, ugyanis kis hazánkban nagyon kevés A/T váltós szaladgál, és még kisebb a valószínűsége, hogy ez a bontóban köt ki. A váltón kívül némi járulékos anyag is szükséges (A/T vezérlő elektronika, kábelköteg, hűtő, kapcsolókar stb.) ezek nélkül nem ér semmit.
A beszerelésnél, mivel az utasteret is átalakítják sebváltókar, kardánbox is kell.
Mielőtt belevág egy ilyen horderejű dologba, utána kell nézni, hogy pl. a motorvezérlő elektronikát ennél a típusnál ki kell-e cserélni.
Az összegszerűségről nagyvonalakban annyit tudnék mondani, hogy a kormánymű alkatrészek kb. 100-150 ezer Ft, a váltó pedig mindenképpen 200 ezer Ft fölött várható. A beszerelésről, ha ezek után is komolyan gondolja szívesen küldök megbízható címet.
Doki2 (Attila):
Az említetteken kívül az automatáknál erősebb az első fékszerkezet, másak a féltengelyek, a váltó tartó bakok, az indítómotor, a vízhűtője a motornak, a pedálbakkal együtt a pedálok és még egy zsák más dolog! Ebbe bele ne fogj, mert a fent említett ár duplája alatt nem fog megállni a dolog!
Ha eladod a kocsit és a két összeget (vágyott szervo és AT) hozzárakod, kis utánjárással ugyanezt a kocsit nyakigextrásan megveheted, hasonló évjáratban és állapotban!
Legyen eszed!