Waresz 1.3 eszi az AC-t
Mindenképpen valami turpisság áll a háttérben, ha ennyire sűrűn esnek el a te kocsidon az AC-pumpák!
A membrán akkor tud sűrűn szakadni, mikor a pumpa túl közel kerül az excenterhez, mert ilyenkor túlzottan feszül a membrán az excenter nyomása miatt. Ezért tehát vagy a pumpát kell távolabb vinni, vagy a rudat módosítani.
Úgy jártam, hogy kb. fél év alatt 3-szor kellett az 1.3-as Wartburg motorjában olajat és AC-t cserélnem, mert benzinnel gazdagodott a kenőolaj. Ezek mellett még néha előfordul, hogy hiába fordítom el az indítókulcsot, a motor még 1-6 másodpercig még üzemben marad. A gyújtás műszeren mérve a szerelő szerint jó.
Tisztelettel, mzoli
(2002. 07. 17.)
Ennek a kocsinak sajnos nem ritka hibája a benzinpumpa membránjának szakadása. Ettől kerül a nyomórúd mellett olaj a benzinbe, ami a motor károsodásához is vezethet hosszabb távon. Ugyanis a benzines olaj erősen veszti kenőképességét! Mindenképpen valami turpisság áll a háttérben, ha ennyire sűrűn esnek el a te kocsidon az AC-pumpák!
A membrán akkor tud sűrűn szakadni, mikor a pumpa túl közel kerül az excenterhez, mert ilyenkor túlzottan feszül a membrán az excenter nyomása miatt. Ezért tehát vagy a pumpát kell távolabb vinni, vagy a rudat módosítani.
Lehet nem a megfelelő vastagságú tömítésekkel kerültek a helyükre az eddig elvérzett pumpák, vagy a lökőrúd hosszával van a baj. Ezt ki kell mérni. Ha a vezérműtengelyt úgy állítod, hogy a pumpát maximálisan megnyomja, akkor a pumpán (persze leszerelt szelepfedéllel) még tudni kell kinyomni 2-3 mm-t. Ha nem megy, vastagabb tömítést kell alkalmazni, esetleg az eredetiből egy-két darabbal többet. Esetleg a lökőrúdon lehet rövidíteni kicsit. Megfelelő kézügyesség és egy köszörű kell hozzá.
A gyújtás levétele utáni "továbbjárás"általában a nem megfelelő előgyújtásból, vagy ha olyan a porlasztó, az alapjárati fúvóka lezárni képtelen mágnesszelepéből következik, esetleg a túl alacsony hőértékű gyertya alkalmazása miatt fordul elő.
Ha az előgyújtás kicsi? Jellemző tünete, hogy nagy gázzal gyorsításkor a gázpedál kisebb visszaengedése után jobban "ugrik"a kocsi, ill. meleg motor leállításakor a tökéletlen égés miatt a hengerekben felizzó korom továbbra is begyújtja a hengerbe szívott keveréket. (Csak porlasztós autóknál!) emiatt éles csörgő hangon, de tovább jár a motor.
Ugyanezt okozhatja még a vákuumos előgyújtás szabályzó membránjának szakadása is, mivel ekkor az alap előgyújtás értéke megfelelő, de gyorsításkor a megfelelően megnövelt előgyújtási érték elmarad! Sőt még a nem megfelelő pontossággal felszerelt vezérmű szíj is beszólhat!
Az előírtnál alacsonyabb hőértékű gyertyák túlhevülés miatt produkálhatják ugyanezt a gondot.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól
600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de
jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.