Dízel Galant félrehúz

2002.12.07. 13:09

Valami deformálódás van, egy régi komolyabb ütésből eredően. Vagy valamilyen szilentből, esetleg gömbfejből eredő lógás. Aki rámondta, hogy nem lehet beállítani, azt is meg tudná mondani, mi miatt?

Hali!
Van egy 90-es turbodiesel Galantom. Az autó jobbra húz, nem lehet beállítani, hogy ne tegye. Azért furcsa a dolog, mert az autó nem volt törve, ami magyarázná. Mivel családban volt eddig is, ezt biztosra tudom. Mi lehet a baja, és vajon hogyan lehet megoldani?
Egyébként zseniális egy konstrukció, alig kell szervizbe vinni, még így 12 évesen is csak évi 2 szervizt igényel. Szóval ettől a jobbra húzástól eltekintve tökéletes.
Kösz a választ, Dóra
(2002. 07. 18.)

Elképzelhető, hogy a futóműben valami deformálódás van, egy régi komolyabb ütésből eredően. Vagy valamilyen szilentből, esetleg gömbfejből eredő lógás. Aki rámondta, hogy nem lehet beállítani, azt is meg tudná mondani, mi miatt? Kezeli a gépet és látja, hogy melyik érték nem állítható megfelelő pontossággal, és miért? Ha minden értéke megfelelő és még mindig félre húz, okozhatja a két első gumi közti - ránézésre észrevehetetlen - súlykülönbség is. Ilyenkor meg kell próbálni ideiglenesen felcserélni a két oldali első kereket. Ha ettől a kocsi elkezd ellenkező irányba húzni, megvan az ok. Nem egyszer ilyen piti dolog is okozhatja.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.