Javíthatatlan kis Peugeot?
A gépkocsit meg szeretném tartani, de nem szeretném, ha pl. 1 éves kora után kijönne valamilyen komolyabb hiba (amikor már nem ingyenes a javítása). Van-e arra mód, hogy a márkakereskedőnél kezdeményezzek egy becserélést egy ugyanilyen felszereltségű gépkocsira?
A következő probléma miatt kérném a tanácsát.
2001. októberében vásároltam egy új Peugeot 206 Color Line 1.4 gépkocsit (Peugeot márkakereskedőnél).
A gépkocsival kezdetben, tehát novemberig (!) nem is volt probléma, majd egyszerre csak elkezdett rángatni félig meleg motornál (70 C-nál). A szerviz nagyon készséges volt és megvizsgálta az autót, majd kicserélte - ingyen - a gyújtásvezérlő egységet. Március elején kezdett el ismét rendetlenkedni a motor, a korábbi tünetekkel, valamint nyikorgott a szervokormányom. Bevittem a szervizbe, ahol ismét készségesek voltak és kicserélték a kormányszervót, majd a fordulatszám-jeladót. Most jó a gépkocsi, de nem tudom, hogy mi fog következni!
Mit tanácsol, az állandó szervizbejárás helyett?
1. Adjam el a gépkocsit és ne foglalkozzak ezekkel a problémákkal. (A gépkocsi szervizkönyvébe nem került beírásra semelyik alkatrész-csere sem!).
2. A gépkocsit meg szeretném tartani, de nem szeretném, ha pl. 1 éves kora után kijönne valamilyen komolyabb hiba (amikor már nem ingyenes a javítása). Van-e arra mód, hogy a márkakereskedőnél kezdeményezzek egy becserélést egy ugyanilyen felszereltségű gépkocsira, mert egy keveset futott (6800 km) gépkocsinál eléggé szembetűnők ezek a problémák?! Mi lehet erre a megoldás?
A javításokról nem készült bejegyzés, így csak az aktuális állapotról lehetne felvenni "látleletet".
Segítségét előre is köszönöm!
Üdvözlettel,
Cs. Tamás.
(2002. 07. 22.)
Nem véletlen, hogy a francia kis csodakocsi olcsóbb hasonszőrű társainál. Amit ember gyárt az el is romlik. A kis oroszlán is. A garancia azt jelenti, hogy a vállalt időhatáron belül ezt a márkaszerviz ingyen javítja. Sajnos a Peugeot nem egy-két éve van középmezőnyben a garanciális hibákat tekintve, és ha nem lett regisztrálva egyik garanciális javítás sem, akkor ez az egész dolog kicsit olyan, mint széllel szemben pisilni. Ha lett volna regisztrálva, sem lenne ekkora hiba miatt komoly esély bárminemű kárigény érvényesítésére, pláne nem cserejog biztosítására.
De ezt megragadva hadd hívjam fel a figyelmet arra a dologra, miszerint egy- esetleg több milliós vásárlás előtt nem ártana komolyabban körbejárni a megvásárolni kívánt márka és modell paramétereit, esetleg tanácsot kérni leendő márkatársaktól, hozzáértő szerelőtől, esetleg kicsit utánanézni itt a hálón, például a megfelelő márka honlapján. Mindent összevetve azért nem hiszem, hogy olyan rossz kocsi a tiéd, még a javítások ellenére sem. Ha az egy év garancia letelik, nem csak a Peugeot romolhat el. És hogy mi fog rajta elpukkanni, az sem jósolható előre. De ne várd, hogy szét fog esni, mert nem olyan rossz a gép!
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól
600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de
jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.