Hogyan oldjam meg a szervizt?
Mivel az egész bagázst sunyi pénzhajhászoknak tartom, nem nagyon merem a kezükbe adni az autót. Ilyenkor mit lehet tenni? Félek attól, hogy nem nézik át rendesen, nem új olajat raknak bele, és nem állítják utána a szükséges dolgokat.
Nemrég vettem az autómat és közeledik a 15.000-es szerviz ideje (még 100 km), de a szalontól rettegek. Nem mondom sem a szalon nevét sem az autó típusát, de nincs túl jó híre a szalonnak a városban és sajnos más nincs ebből a típusból. A legközelebbi azt hiszem Egerben van (ez Miskolc). Mivel az egész bagázst sunyi pénzhajhászoknak tartom, nem nagyon merem a kezükbe adni az autót.
Ilyenkor mit lehet tenni? Félek attól, hogy nem nézik át rendesen, nem új olajat raknak bele, és nem állítják utána a szükséges dolgokat (gyújtás stb.)
Lehet ilyenkor kérni, hogy ott álljak végig, amíg csinálják? Persze ezzel már jelezném feléjük a bizalmatlanság legmagasabb fokát, de ez az ami a legkevésbé sem zavar.
Szeretném más szervizbe vinni, de sajnos nem lehet a garancia miatt, csak márkakereskedésbe.
Egy szó mint száz, hogyan bizonyosodhatok meg arról, hogy jó munkát végeznek-e az autón?
Köszönettel: Márk
(2002. 07. 22.)
Vagy mellette állsz és mindent nézel. Bár ekkor sem látod, mit állítanak be rosszul, vagy mi az, amit még kéne csinálniuk, és mégsem teszik meg! Azért egy kicsit nézzél már magadba is! Mindenki gyanús. Egy egész szerviz "sunyi, pénzhajhász bagázs"? Ezt nem hiszem el. De ha nem tudlak meggyőzni az ellenkezőjéről, akkor ezt miért nem vetted ezt figyelembe a típus kiválasztásakor? Nem lehetett túl régen, és akkor is ezek a népek dolgoztak ott.
Nem csupa köcsög dolgozik ám szerelőként, és nem csak ebben a szakmában vannak tisztességtelen emberek! Azért még felétek is közlekedik hasonló típusú kocsi elég, annak ellenére, hogy a jelzett márkaszerviz javítja. Ugye? Nehogy már úgy képzeld, hogy ez a kis ország a pancser és lehúzós szerelők hazája, és mellette mindenki más a becsület bajnoka!
Elhiszem, hogy félted a kocsidat, de egy 15 000 km-es szervizt nem nagyon lehet ám elszúrni. Ha az, aki csinálja, tanulta a szakmát, és nem ez az első ilyen autó, amit csinál.
Olajcsere, szűrők cseréje, esetleg gyertya. Műszeres ellenőrzés, hibakód kontroll. Ennyi.
Ha megfelelő hozzáállással és modorban kéred, szerintem senki sem fog megsértődni azon a kéréseden, miszerint a kocsid mellett szeretnéd eltölteni a szervizelés idejét!
Nem megbántani szerettelek volna, csak tisztázni a dolgot és megvédeni néhány tízezer olyan autószerelő becsületét, akik tisztességgel és szakmai felkészültséggel végzik mindennapi munkájukat, mert ebből kell, hogy eltartsák családjukat. Mint más szakmabeliek. Vágod, ugye?
Mindenkit kérek, ebből ne induljon vita, mert nem ezen van a hangsúly. Itt nem.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértõnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötõdõ korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelõ, általános orvos. Javít
Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a
német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.