Gázos költségek

2002.12.12. 10:23

A gázüzemű adagoló elemeket, (nyomás szabályzó és egyéb szerelvények) is karban kell tartani, tisztítani. 100 000 km-enként membránokat, 20 000 km-enként gázszűrőt cserélni.

A TotalCar-ban olvastam:
"Megfelelő és modern gázszettet felhasználva kb. 150-160 ezer Ft. (A megfelelő bizonylatokkal és vizsgáztatással együtt.) Az átalakítással párhuzamosan megnő a kocsi szervizigénye is kb. 20 százalékos többletkiadást okozva minden esetben! (Sűrűbben igényli és alaposabban!) Véleményem szerint ez akkor rentábilis beruházás, ha a kocsi évi min. 40-45 ezer km-t közlekedik."
Tisztelt Autódoktor!
Legyen szíves részletezni, hogy milyen többletkiadással, többletszervizzel jár KONKRÉTAN egy gázos autó üzemeltetése. A fentiek elég riasztóak.
Üdvözlettel,
Szarka Péter
(2002. 07. 23.)

Sűrűbben kell olajat cserélni a motorban és költségesebb, gázos motorhoz adalékolt olajat kell használni. A gyújtógyertyákat is sűrűbben kell cserélni. Mivel minden gyújtórendszeri hiba gázüzemben sokkal erősebben jelentkezik rángatás formájában, az egész nagyfeszültségű rendszert jobb állapotban kell tartani, és sűrűbben cserélni alkatrészeit. (Elosztó fedél, rotor, gyertyakábelek)
Az úgynevezett tanúsítvány - a gázüzemű motor környezetvédelmi igazolólapja - is drágább, és a kipufogó rendszer élettartama is rövidül, a más összetételű kipufogó gázok vegyi hatása miatt.
A motor élettartama kb. 20-25%-al rövidül. Ja, és a gázüzemű adagoló elemeket, (nyomás szabályzó és egyéb szerelvények) is karban kell tartani, tisztítani, 100 000 km-enként membránokat, 20 000 km-enként gázszűrőt cserélni.
Röviden ennyi. Nem egy rettenet, de számolni kell vele, mert különben előre nem látható költségként csökkentik a várt "hasznot", egyenes elmaradásuk esetén viszont rontják az autó üzembiztonságát.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.