Vectrák közötti választás

2002.12.14. 12:02

Egy Vectra kaszniba mindenképpen az 1,8 16V mocit ajánlanám számodra, mert az 1,6-os kicsit "Suzukisan" viselkedik benne. Az 1,8-as már szépen muzsikál a Vectrában, és alsóbb fordulatról is tisztességesen elgyorsul. Az 1,6-os motort szerintem lent kellett volna hagyni az Astrákban.

Kedves Doki!
Azt szeretném kérdezni, hogy a Vectra 1.6 16V és az 1.8 16V közt mekkora a lényegi (használat közbeni) különbség (1997-1998 körüli Vectráknál).
Sokat járok városban (időben) és hosszútávon, de ritkábban (havonta max. egyszer) országúton. Most Suzuki 1.3 van alattam, és nagyjából elégedett vagyok, picit gyengébb mint kéne (országúton), de szimpatikus a fogyasztása. Tudom egy Astra racionálisabb lenne, de nem tetszik a formája.
Amiket néztem azok 120-150 000 km-rel rendelkeznek, Németországban laknak (tehát a km valószínűleg tényleg nem több), és külsőre egyben vannak. Egyébként nagyon érdekelne még, hogy milyen ezeknek a Vectráknak a megbízhatósága?
A behozatallal kapcsolatos marhaságokra van ismerős, de ő nem autószerelő (cipész maradjon kaptafánál, nem őt nyaggatom ilyen kérdésekkel).
Tisztelettel, G.
PS: ha van még 2 perced akkor a hasonló korú P306 (1,6), R Megane (1,6 16V), és F Mondeoról (1,8) is mondhatnál valamit, ez a 4 autó van ami közt őrlődöm (mindegyik 1997 körüli).

Az összes említett modell közül a legszimpatikusabbnak, és számodra a legmegfelelőbbnek a Vectra két verzióját tartom, strapabírósága és viszonylag olcsón szervizelhetősége, javíthatósága miatt. A 16V-s motorok kicsit sportosabb vezetési technikát igényelnek, mint 8V-s társaik, mivel alacsonyabb fordulaton kicsit nyomatékszegények. Egy Vectra kaszniba mindenképpen az 1,8 16V mocit ajánlanám számodra, mert az 1,6-os kicsit "Suzukisan" viselkedik benne. Az 1,8-as már szépen muzsikál a Vectrában, és alsóbb fordulatról is tisztességesen elgyorsul. Az 1,6-os motort szerintem lent kellett volna hagyni az Astrákban.
A szervizelésre fordíts megfelelő hangsúlyt és ügyelj a lengéscsillapítók megfelelő állapotára, mert akkor úton is lehet tartani a kocsit, és élvezni fogod az autózást vele. Kényelmes és nem túl hivalkodó középosztálybeli kocsi, mely sportosan vezetve is kellemesen viselkedik!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól, japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.