Csattanó Felícia visszatér
A váltáskor jelentkező csattogó hang a féltengely végén lévő önzáró anya nagyfokú kilazulása, és az ezzel járó csapágyhézag-növekedés következménye volt. Az anya cseréje és megfelelő rögzítése után a koppanások megszűntek, ráadásul - amit nagyon nem értek - a váltórúd lazasága is eltűnt.
A Totalcarban Csattanó Felicia címmel megjelent eredeti kérdésemre és válaszlevél tartalmára reagálnék.
Köszönöm az ott írt választ, és azt, hogy rövidítés nélkül közölte az eredeti levelemet. A gondok nagyrészt megoldódtak.
A Skodán váltáskor jelentkező csattogó hang a féltengely végén lévő önzáró anya nagyfokú kilazulása, és az ezzel járó csapágyhézag-növekedés következménye volt. Az anya cseréje és megfelelő rögzítése után a koppanások megszűntek, ráadásul - amit nagyon nem értek - a váltórúd lazasága is eltűnt. (Nem mese, tényleg.) Ettől függetlenül persze ránézek a motortartó bakokra.
A fék darálása a féktárcsa kopásának (mi másnak?) és a zsír új betétek összehangolódásának jele volt, itt tárcsacsere lesz.
Köszönöm figyelmét, üdvözlettel
Németh Tamás
(2002. 08. 24.)
Köszi szépen hogy írtál, az eset így együtt tanulságos, no coment!
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít
Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a
német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.