Folyton leálló Xantia
Kuplung nélkül fékezve rendesen viselkedik, de mihelyst kinyomom a kuplungot, leáll. Újraindítás, gázadás után a következő lassítás után megint leáll. Mindezt csinálja vagy 10 percig (vagy a garázsig), azután megint rendesen viselkedik.
Elég furcsa lelkivilága van az autómnak. Xantia 1.6i-ről van szó és a következőt követi el velem. Szereti a folyamatos városi forgalmat (lámpák, kereszteződések), a nagy sebességű távolsági utakat, de ha legalább kb. 50 km országúti út után valamilyen ok miatt (pl. beérek egy városba) lassítani kell, a motor leáll. Részletezve a következő történik: kuplung nélkül fékezve rendesen viselkedik, de mihelyst kinyomom a kuplungot, leáll. Újraindítás, gázadás után a következő lassítás után megint leáll. Mindezt csinálja vagy 10 percig (vagy a garázsig), azután megint rendesen viselkedik. A szervizben (többször is) megnézték és mindent rendben találtak. Azt is szeretném megtudni, hogy hol tudnák orvosolni a hibát.
Üdvözlettel: A. Laci
(2002. 08. 24.)
A Citroen lelkivilága nem egyszerű eset. A szerelők többsége általában nem szereti javítani, mert nehézkes az alkatrész utánpótlása és elég nehéz ezt-azt kiszerelni belőle.
Ha a motor üzemi hőmérséklete az országúti egyenletes tempó miatt visszahűl (a termosztát hibája miatt), a kipufogó gázok hőmérséklete nem változik jelentősen ezért a szonda nem pontosan érzékeli a hidegindító részleges működésbe lépését. Na, ettől "elveszhet" az alapjárat, míg vissza nem melegszik a motor.
Ezzel párhuzamosan nem ártana kiszerelni az alapjárati szabályzó motort és kitisztítani a mechanikus részét. (Elmosni benzinben és csúszó részét pár csepp WD-40 spray-vel kenni.) Visszaszerelés előtt az alapjárati aknát is ki kell tisztítani. Ha ennyi nem változtat a tényeken, mindenképpen márkaszervizbe kell menni, és kérni egy computeres hibakód olvasást. Nem kötelező ott javíttatni, de ez a célműszer általában csak ott található meg, mert nem olcsó mulatság és ott van rá igazán igény.
Ha ez nem jelez hibakódot, írj újra és nekem is támpont a továbblépéshez.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít
Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a
német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.