Mercedes hátsó szimmering
Na, az öreg trágyalészivattyú motorban nincs is hátsó főtengely szimmering! Egy ún. "burmann" zsinór (préselt azbesztkarika, grafitos trutyiban főzve), amit nem is egyszerű cserélni, mert a nagy karter leszerelése után a főtengelyt is fel kell emelni.
Nekem egy gyönyörű 23-as (ződcséges) Mercim van, 240D. Nagyon megkímélt darab, a motor télen a mínuszokban indult pöccintésre, nem füstöl és magához képest húz is. Viszont egy pár hónapja észrevettem, hogy csöpög belőle az olaj. Elvittem szerelőhöz, aholis kivették a motort, kicserélték a kartertömítést és a hátsó vezérmű szimmeringet.
De továbbra is csöpög. Visszavittem, de nem tudták megmondani, hogy mi a baja. Egyik azt mondja magas a kartergáz, kinyomja az olajat. A másik, hogy megint becsípődött a szimmering.
Nem tudom mi az igazság. Egyébként a csöpögés nem vészes mértékű: az olajszint az optimumról a minimumra úgy 3000km alatt csökkent le. Ha van valami tipped, kérlek oszd meg velem.
Köszönöm, Szabolcs
PS: elnézést, de még egy kérdés eszembe jutott:
Autóvásárlást tervezek és nem tudom melyiket válasszam:
'96-'97-es BMW520 vagy 523 esetleg 728 vagy '92-'94-es Mercedes S320 esetleg E220-320 coupé?
Ami a legfontosabb a számomra, hogy megbízható és tartós legyen, ne kelljen havonta szervizbe hordanom. Tudom, hogy Merci párti vagy, akárcsak jómagam, de természetesen a korkülönbség magasabb futásteljesítménnyel párosul. Kérdés az, hogy vajon így is megéri-e Mercit venni, hogy 3-4 év és 50-60e km mínuszban vannak kb. ugyanazon az áron?
(2002. 08. 19.)
Na, az öreg trágyalészivattyú motorban nincs is hátsó főtengely szimmering! Egy ún. "burmann" zsinór (préselt azbesztkarika, grafitos trutyiban főzve) amit nem is egyszerű cserélni, mert a nagy karter leszerelése után a főtengelyt is fel kell emelni, (a fekvőcsapágyakat megbontani) hogy a zárt, gyűrű alakú burmann beleakadjon a mindkét félcsészéből kiálló kb. 3mm hosszú rögzítő csapokba. Ha így szét van bontva, nem lehet elb.ni. A nagykartert, ami alumínium öntvény, tömítés nélkül jó minőségű Dekelin, Hermosal, vagy Loctite tömítő pasztával kell szerelni. A gumis alapú pasztákat az olaj és a hő itt megeszi hamar.
Ennek fényében döntsd el, hogy nem megfelelően cserélték, vagy gagyi török cuccot mókoltak be? Bár aki ennyit dolgozik vele, nem igen kockáztat 3000 Ft árkülönbözet miatt.
Nem a csillagnak esek hasra, mikor Merci párti vagyok. Eltekintve a sok leharcolt és török cuccokkal tákolt ipari melléktermékké változtatott ravataltól. Mert ilyenek a BMW-k közt is találhatóak, a merci nem annyira divatkövető inkább minőség- és egyszerűségpárti kocsikat gyárt. A BMW sajnos agyon elektronizálja gyártmányait és bár gyorsabbak azonos kategóriájú ellenfeleiknél, elég hamar elvéreznek a szerviz számlák összehasonlításakor egyéb esztétikai és teljesítmény előnyeik mellett is az összehasonlításnál. Szinte mindegyik BMW 4-5 éves kora után szenved bosszantó elektronikai hibák miatt. A Mercedes teljesítménye kicsit kevesebb. Kicsit puritánabb de mégis exluzívabb. Szerintem. Amelyik nem volt még agyonütve, jobban is tartja az árát és javítani is egyszerűbb.
Szerintem a Mercinél gyártottak már szebb autókat. gyorsabb autókat. erősebb autókat. Csak jobbat nem!
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít
Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a
német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.