Javítás helyett motorcsere?
Ha az R4 fő-, vagy a vezérműtengely csapágyai elkopnak, a tömítés kitágul, a szerelő szerint javíthatatlan. Egy motorcsere már megtörtént emiatt. A következőt, ha lehet szeretném elodázni, amennyire lehet.
Van egy középkorú R4 bakancsom, (1980, R1123, 845 cm motorral, mely még nem szimmeringes, hanem - ha jól írom a nevét - ún. labirint-tömítéses.
Ha a fő, vagy a vezérműtengely csapágyai elkopnak, ez kitágul, és javíthatatlan. Egy motorcsere már megtörtént emiatt. A következőt, ha lehet szeretném elodázni, amennyire lehet. Kérdésem hogy mire figyeljek (olajcserék, olajfajta, van-e esetleg olyan adalék, ami segíthet).
Válaszodat előre is köszönöm, Takács Attila
(2002. 08. 24.)
Nem különösebben igényel spec olajat ez a kis motor, de a sűrű olajcserét meghálálja. Évente egyszer, vagy 10 000 km-en ként! Az viszont nem igaz, hogy a labirint hiba miatt motort kell cserélni, bizony javítható! Valaki nagyon beletúrt a pénztárcádba ezzel a dologgal. Ha majd újra szenvedsz ettől a hibától, keress meg nyugodtan! De mire itt elmagyarázom. miként lehet javítani, kitavaszodik. És azt sem tudom mennyit értenél meg belőle. Bocsi, nem lekezelni akartalak ezzel, de tényleg nem tudom, mennyit értesz a kocsikhoz, és egy ilyen mérvű megbontás már amyúgy is szerelő dolga. De nem azé, akinek egyszerűbb motort cserélni, mint javítani! Alkalom esetén szavamon foghatsz!
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít
Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a
német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.