Régi Mazda 323, szinte ingyen

2002.12.30. 16:23

Igazándiból félek, hogy hiába van jó állapotban, mégis leértékelő lehet a lassan 17. éves életkor meg a 220 km futásteljesítmény. Példának okáért egy ismerősöm szétrohadt 17 éves diesel golfját 300 ért számították be. Ahhoz képest meg ez egy zoom-zoom feeling.

Szia Doki!
Sok-sok válaszodat elolvastam már, most mégis egy olyan kérdést tennék fel amire tudom, hogy nem nagyon lehet okos választ adni látatlanban. Szinte ingyen nekem adnának egy 1986-os mazda 323 1.6i-t.
Számolgatások után kb. 200-ban megállna átírással együtt. Igazából az autónak sok gondja nincs, mert a tulaj ráköltött egy rakás pénzt csak éppen a valódi hibát nem találták meg. Ez úgy tűnik nekünk sikerült.
Emiatt még motor elektronikát is cseréltek benne, de igazából indítási gondok voltak.
Tudomásom szerint az alábbi dolgok ki lettek cserélve: vezérműszíj, olaj, szűrők, gyertyák, komplett fékfelújítás, lengőkar gömbfejek, hátsó gátlók és rugók.
Némi lakatosmunka (sárvédő ív csere hátul) meg egy roppant erős takarítás ráfér az autóra. Egyébként nem rohad máshol. Van benne 220 ezer km és 11/ 9,5/9,6/11 kompresszió. Szerintem a fent említett 200 körül a nevemen lehetne. Eleinte meg akartam tartani, de a szerelő barátom lebeszélt róla a később várható nagy költségek miatt.
Első kérdésem erre vonatkozna. Ésszerű használat mellett valóban számolhatok olyan hibával ami miatt több százezret kellene még az autóra költenem?
Igazándiból félek, hogy hiába van jó állapotban, mégis leértékelő lehet a lassan 17. éves életkor meg a 220 km futásteljesítmény. Példának okáért egy ismerősöm szétrohadt 17 éves diesel golfját 300 ért számították be. Ahhoz képest meg ez egy zoom-zoom feeling.
Most már inkább az eladás mellett döntenék, de nem nagyon találok ilyen évjáratú típusokat a hirdetésekben így nem tudok egy reális értéket tippelni a kocsira.
Még riasztó is van benne! Meg vizsga áprilisig!
Szerinted tavasszal mit lehet kapni érte? Vagy hagyjam inkább a csudába?
Köszönettel, Pizzor
(2002. 10. 19.)

Sok mindennel foglalkozom. De árakban nem szeretek kompetenciát gyakorolni és főleg látatlanban nem!
De azért ha valóban ekkora tataron estt át a verda, nem sok költséges mutatvány várhat rád még egy -két év használat során, ha nem gyilkolod és karban is tartod kicsit. Szerintem ennyit akkor is meg fogsz kapni érte. Ja és még valami.! Állítsátok be a szelephézagokat, utána ismét mérjétek meg a kompressziót meleg motoron. Mert azt úgy kell! Szerintem nem lesz ekkora különbség és kicsit jobb is lesz. Hacsk nem a szerelőd akarja megvenni a kocsit. Kicsit.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.