BMW 524TD tolja a vizet

Az Autódoktor válaszol

2003.01.02. 10:15

Nem ismeretlen BMW-probléma a hengerfej repedése. Az 524 TD hengerfeje a legváltozatosabb módokon tud repedezni. Kb. 70 százalékban javítható is, de a többi cserére szorul. Ezt a leszerelés utáni nyomatás dönti el, mert akkor látni, merre és meddig repedt meg az a dög hengerfej!

Szia Doki!
1990-es évjáratú 524TD BMW-m van. Egy olyan problémám van, hogy az autó folyamatosan kinyomja a vizet normál hőmérsékleten (kb. 4 litert), de nem forr föl benne a maradék víz, csak 90 fok körülire melegszik! Olyan gyorsan nyomja ki amilyen tempóval megyek, de 80 km/óránál és 80 fokos víznél is nyomja.
Ami számomra érdekes, hogy ha feltöltöm a rendszert, akkor nem forró, hanem hideg vizet nyom ki. A termosztátot kicseréltük, a hűtőventillátor viszkokuplungja jó, a hűtő és a csövek nincsenek eldugulva, a légtelenítő cső nincs eldugulva, visszaforgatja a vizet a kiegyenlítő tartályba. A rendszer le van légtelenítve.
Válaszodat előre is köszönöm!
Zoltán
(2002. 10. 19.)

Ha minden jó, nem nyomja ki a vizet! Ha amit leírtál, fedi a valóságot, akkor a rendszerben túlnyomásnak kell lennie, és a vízcsövek jó kemények üzem közben, mert a hűtősapka túlnyomás szelepe csak akkor nyit ki, mikor megnő a hűtőrendszer nyomása és veszélyezteti a hűtő, illetve a csövek épségét. Ha a csövek nem kemények és nyomja a vizet, a hűtősapka is lehet rossz, Aztán találkoztam olyan BMW-vel is, ahol a vízpumpáról levált a blokkban a keverőlapát, és nem hajtotta a folyadékot a rendszerben. Ez csak a pumpa kiszerelésével ellenőrizhető!
A következő és megint csak nem ismeretlen BMW-probléma a hengerfej repedése. Az 524 TD hengerfeje a legváltozatosabb módokon tud repedezni. Kb. 70 százalékban javítható is, de a többi cserére szorul. Ezt a leszerelés utáni nyomatás dönti el, mert akkor látni, merre és meddig repedt meg az a dög hengerfej!
Sajnos ez utóbbi nem olcsó mulatság, ezért a leírt sorreddben kell ellenőrizni. És ez valószínűségi sorrend is!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.